کد خبر: ۱۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 22 August 2019
مجمع سالانه تاپیکو که از لحاظ سرمایه اسمی پنجمین شرکت بزرگ بورس محسوب می شود، برگزار و طی آن با تصویب صورت های مالی ۴۰ تومان سود برای هر سهم توزیع شد.
مجمع سالانه تاپیکو که از لحاظ سرمایه اسمی پنجمین شرکت بزرگ بورس محسوب می شود، برگزار و طی آن با تصویب صورت های مالی ۴۰ تومان سود برای هر سهم توزیع شد.

 مجمع سالانه تاپیکو که با سرمایه اسمی 8.15 هزار میلیارد تومانی پنجمین شرکت بزرگ بورس محسوب می شود صبح امروز با حضور 85.8 درصدی سهامداران در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو با ارائه گزارش عملکرد دوره مالی گذشته و مقایسه عملکرد فروش شرکت های گروه گفت: فروش مجموعه شرکت های تابعه تاپیکو در سال 97 با بیش از 67 درصد رشد از مبلغ 7.9 به 12.4 هزار میلیارد تومان رسیده است.حفظ سهم بازار داخلی، افزایش سرعت فروش و کاهش دوره ماندگاری انبار محصول، رعایت نسبت قیمت تمام شده به قیمت فروش و رعایت اصل شفافیت در کلیه مراحل فروش از جمله مهم ترین سیاستها و برنامه ها برای بهبود وضعیت فروش شرکت ها در سال آتی است.

وی درخصوص صادرات محصولات و سودآوری شرکت های تابعه افزود: صادرات محصولات شرکت های گروه علی رغم وضع تحریم های ظالمانه علیه ایران از 3.3 هزار میلیارد تومان در سال 96 به 4.5 هزار میلیارد تومان در سال مالی 97 افزایش یافته که بیشترین سهم مربوط به پتروشیمی فن آوران بوده است.
همچنین سود ناخالص شرکت های زیرمجموعه تاپیکو در سال مالی 97 با رشد 90 درصدی از مبلغ 1.6 به 3.1 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و سود خالص شرکت ها نیز از 1.1 به 2.7 هزار میلیارد تومان در سال مالی گذشته افزایش داشته که بخش زیادی از آن ناشی از عملیات تولید و فروش آنها بوده است.

این مقام مسئول به درآمدهای عملیاتی تلفیقی و شرکت اصلی اشاره کرد و گفت: این مبلغ از 8.3 به 13.3 هزار میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است.در سال 97 تاپیکو توانسته 3.68 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته باشد که از این مبلغ، 3.6 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد حاصل از سود سرمایه گذاری ها و 82 میلیارد تومان مربوط به سود فروش سهام بوده است.

مخدومی درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 49درصد از سهام آن در اختیار تاپیکو است،گفت: با نگاهی به گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 98 و طبق بودجه اعلامی، پیش بینی اولیه این است که این پالایشگاه در پایان سال جاری مبلغ 648 میلیارد تومان سود خالص محقق کند که در این صورت اثرات مثبت آن در صورت های مالی تاپیکو برای سال مالی آتی مشاهده خواهد شد.

وی به برنامه عرضه اولیه شرکت های زیرمجموعه تاپیکو در سال مالی آینده اشاره کرد و گفت: امید نامه مربوط به عرضه اولیه شرکت های شیمی بافت، حریر خوزستان، محصولات کاغذی لطیف و چوب خزر کاسپین آماده شده و برنامه افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی به عنوان پیش نیاز پذیرش سهام در حال انجام است.

در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی منتهی به اردیبهشت 98 و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 433 ریال سود محقق شده هر سهم، 400 ریال معادل 92 درصد سود برای هر سهم توزیع شود.

بر این اساس،سهامداران حقیقی از 9 شهریور ماه با مراجعه به شعب بانک پارسیان و همراه داشتن کارت ملی و کد سهامداری می توانند برای دریافت سود اقدام کنند.همچنین سود سهام صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری و سهامداران حقوقی از یک مهر ماه به حساب بانکی اعلام شده واریز می شود.

بنابراین گزارش، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مالک 42.9 درصدی این شرکت بشمار می آید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: