کد خبر: ۱۶۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 18 August 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک سینا در روزهای اخیر با تقاضای بالای سرمایه‌گذاران خود مواجه شده تا جایی که ظرف 5 روز کاری منتهی به شنبه 26 مرداد 98 بالغ بر 25 درصد رشد داشته است.

بانکداری ایرانی ـ    بانک سینا در روزهای اخیر با  تقاضای بالای سرمایه‌گذاران خود مواجه شده تا جایی که ظرف 5 روز کاری منتهی به شنبه 26 مرداد 98 بالغ بر 25 درصد رشد داشته است. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، رشد قیمت سهام بانک سینا به دلیل گزارش عملکردی سال 97 و همچنین گزارش های مثبت سال 98 بوده و می تواند بازدهی بیشتری را برای سرمایه‌گذاران خود رقم بزند. 
 
بانک سینا در گزارش سه ماهه خود اعلام کرده است که بیش از دو هزار و 636 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که نسبت به سال گذشته با رقم یک هزار و 895 میلیارد ریال  بیش از 40 درصد رشد داشته است. 
 
عمده درآمد بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی بانک بوده است. 
 
در سه ماهه منتهی به 31 خرداد98 این بانک  حدود 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده  که از محل آن 6 هزار و 400 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است 
 
علاوه  بر این سپره بانک سینا در سه ماهه نخست امسال 186 هزار و 422 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته قریب به 5 درصد رشد داشته است. 
 
علاوه بر گزارش سه ماهه ، گزارش عملکرد چهارماهه بانک سینا نیز نشان از رشد عملکردی بانک دارد . 
 
تراز مثبت یک هزار و 754 میلیاردی
 
از طرفی تراز مصارف و منابع بانک همانند دوره های قبل مثبت بوده است این درحالی است که بسیاری از بانکهای بزرگ کشور با تراز منفی مواجه شده و عاملی برای مشکلات اقتصادی شده‌اند.
بانک سینا در ربع نخست امسال هشت هزار و 497 میلیارد ریال درآمد کسب کرده و در مقابل 6 هزار و 742 میلیارد ریال سود پراخت کرده  است بنابراین این بانک دارای یک هزار و 754 میلیارد ریال تراز مثبت است. 
 
مصارف منابع بانک سینا 
بانک سینا در این دوره مورد بررسی قریب به 152 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که بیشترین رقم پرداختی به مشارکت مدنی و بعد از فروش اقساطی سپس وام جعاله بوده است. همچنین بانک یک هزار و 924  میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز اعطا کرده است. 
 
طی چهارماهه منتهی به 31 تیر98 بانک 187 هزار میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرده که بیشترین سهم آن به سپرده بلندمدت یکساله با رقم 90 هزار میلیارد  ریال و بعد از آن سپرده کوتاه مدت با رقم 40 هزار میلیارد ریال بوده و در رتبه سوم سپرده قرض‌الحسنه با رقم  34 هزار میلیارد ریال بوده است. 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: