کد خبر: ۱۶۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 16 August 2019
بانکداری ایرانی ـ مجری طرح برق رسانی روستایی شرکت توانیر گفت:تاکنون ۲۳۰ روستای کشور که امکان برق رسانی به آنها بوسیله شبکه سراسری میسر نشده است از طریق سامانه‌های خورشیدی برق دار شده اند.

علی چهل امیرانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:برق رسانی بوسیله سامانه های خورشیدی بیشتر درروستاهایی اجرا می شود که تعداد خانوارهای آن کم است و یا دسترسی به آنها بسیارسخت باشد.

به گفته وی، برق رسانی به روستاهای کشور پس از انقلاب سرعت بیشتری به خود گرفته به گونه ای که از چهار هزار و ۳۶۰ روستا که پیش از انقلاب اسلامی برق دار بودند، اکنون به ۵۷ هزار و ۳۰۰ روستا افزایش یافته که نشان از رشد۱۳.۵ برابری است.

چهل امیرانی خاطرنشان ساخت: براساس بررسی درطول ۴۰ سال گذشته روزانه به چهارروستا برق رسانی شده و بیانگر آن است که هفته ای ۲۵ روستا در کشور برق دار شده اند.

مجری طرح برق رسانی روستایی شرکت توانیر گفت: امسال برنامه ریزی برای برق رسانی به ۴۰۰روستا انجام شده که انتظار می رود تاپایان سال ۱۳۹۸ این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: برپایه برنامه ریزی ها در بخش برق رسانی روستایی فقط برق رسانی مورد نظر نیست، بلکه نگهداری تجهیزات شبکه، بهینه سازی و رفع عیب ها نیز در دستور کار قرار دارد.

چهل امیرانی تعداد مشترکان روستایی شبکه برق را ۲۱ میلیون مشترک برشمرد که ۳۶ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند و گفت: برای این جمعیت بزرگ ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه ایجاد شده که نیازبه نگهداری،  رفع فرسودگی، تقویت در زمان بحران ها دارد.

این مقام مسئول افزود: سیلاب های امسال شبکه برق رسانی روستایی بیشترین خسارت را وارد ساخت که برهمین اساس اعتبارات امسال و سال های بعد برای تعمیر و نگهداری این شبکه ها اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: ۸۰درصد اعتبارات برای نگهداری شبکه ها اختصاص می یابد و ۱۵ درصد نیز به برق رسانی به روستاها تخصیص داده می شود.

مجری طرح برق رسانی روستایی توضیح داد:  برق رسانی به برخی روستاها به دلیل وجود مشکلات دسترسی و فصلی بودن سکونت در آنها از دغدغه های اصلی است که تلاش می شود بوسیله سامانه های خورشیدی برق تامین شود که در روستاهای فصلی وضعیت نگهداری از تجهیزات آنها نیز مسئله ای

است که باید مورد توجه قرارگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: