کد خبر: ۱۶۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 16 August 2019

بانکداری ایرانی ـ معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از پیشرفت مذاکرات برای راه‌آهن شلمچه – بصره خبر داد و گفت: در حال مذاکره با طرف عراقی و ارائه پکیج کامل از سرمایه گذاری‌مان هستیم و در صورت تایید در مدت زمان کوتاهی راه آهن شلمچه - بصره ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، خط ریلی ۳۴ کیلومتری شلمچه تا بصره به عنوان یکی از گلوگاه‌هایی که می‌تواند راه ابریشم را تکمیل کند، همواره مورد بحث بوده و طی ماه‌های اخیر مقامات عراقی تمایل بیشتری برای واگذاری ساخت آن به ایرانی‌ها نشان داده‌اند؛ تا جایی که خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل در ماه گذشته اعلام کرد که عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه – بصره تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.

عباس خطیبی، معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل نیز درباره تازه‌ترین جزییات این پروژه به ایسنا گفت: سفر و مذاکرات بسیاری برای اجرایی شدن این پروژه انجام شده است که می‌توان به مذاکرات در سطح عالی و ریاست جمهوری بین دو کشور و همچنین سفر اخیر به عراق، مذاکره با مسئولانی از جمله رییس شورای سرمایه‌گذاری و راه آهن عراق و بازدید از عرصه مورد نظر برای اجرای عملیات احداث راه آهن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه بنیاد مستضعفان بوده و ذیل آن یکی از سازندگان داخلی است که به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهند کرد، افزود: خط ریلی شط العرب حدود ۳۴ کیلومتر بوده و پل بزرگی تعریف شده که روی رودخانه شط العرب قرار دارد و به همین دلیل قرار شده به صورت بازشو این پل بزرگ ساخته شود تا کشتی هایی که از این منطقه عبور می کنند با مشکل مواجه نشوند.

خطیبی با اشاره به سهم ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان و تامین مابقی منابع مالی از محل منابع دولتی، اظهار کرد: نمی‌توان از حالا درباره پایان این پروژه صحبت کرد چرا که باید پکیج سرمایه گذاری‌مان را به طرف عراقی ارائه کنیم و منتظر تصویب آن باشیم تا عرصه را برای کار به ما واگذار کنند و زمین را تحویل بدهند. بنابراین آنچه اهمیت دارد، این است که سیر اداری را بتوانیم به خوبی و هر چه سریعتر طی کنیم.
برچسب ها: حمل و نقل ، راه‌آهن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: