کد خبر: ۱۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 14 August 2019
بانکداری ایرانی ـ دبیرکل اتاق بازرگانی ایران، گفت: فعالان کسب و کار و تشکل‌ها به دلیل بهترین و شفاف‌ترین اطلاعات، همواره زودتر از دولت مسائل اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنند و از همین رو دولت باید از این پتانسیل استفاده کند.

به گزارش تسنیم، علیرضا اشرف در همایش ملی تشکل‌های اقتصادی ایران، تحت عنوان راهبران توسعه، با اشاره به اهمیت ویژه تشکل‌های اقتصادی به عنوان نهادهایی مدنی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های توسعه و بهبود فضای کسب و کار در کشور اتکا به بنگاه‌های بخش خصوصی و تشکل‌های اقتصادی است.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران یکی از شرایط توسعه پایدار در کشور را توانمندسازی بخش خصوصی دانست و افزود: این توانمندی نیازمند رابطه موثری با دولت است تا حاکمیت و دولت اجازه دهند تشکل‌ها به حوزه سیاستگذاری‌های حاکمیتی ورود کنند و در تصمیمات دولتی اثربخش باشند، چرا که اثربخشی‌ آنها باعث اجرای صحیح سیاست‌های تجاری و تولیدی در کشور می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مبالغه نیست که بدون مشارکت سازنده تشکل‌ها، سیاست‌های اقتصادی کارآیی لازم را نخواهند داشت؛ چرا که تشکل‌ها به دلیل رابطه مستقیم با تولید کنندگان، از بهترین و شفاف‌ترین اطلاعات برخوردارند که این اطلاعات می‌توانند تصمیم‌سازان را برای اتخاذ بهترین سیاست و تصمیم یاری کند.

علیرضا اشرف با تاکید بر لزوم مشخص شدن جایگاه تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌های دولت، گفت: فعالان کسب و کار واسطه‌ای بین دولت و بخش خصوصی هستند و همواره زودتر از بسیاری از نهادها و حتی دولت می‌توانند مسائل اقتصادی آینده را پیش‌بینی کند، از همین رو لازم است تا حاکمیت و دولت از این پتانسیل بزرگ استفاده کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران در پایان با بیان این که امروز ظرفیت‌های خالی بسیاری در فضای کسب و کار تولید کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: با فراهم کردن امکان مشارکت هرچه بیشتر تشکل‌ها با دولت و همچنین پرهیز از شکل‌گیری تشکل‌های موازی و هماهنگی هرچه بیشتر آئین‌نامه‌های اجرایی با نظرات مشورتی تشکل‌های مربوطه، در نهایت به سمت ثبات در تصمیمات و اجرای هرچه بهتر سیاست‌ها پیش خواهیم رفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: