کد خبر: ۱۶۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 12 August 2019
بازگشت سهام چین و تثبیت نقطه میانگین یوآن در رقمی بالاتر از سطح انتظار، در روز دوشنبه باعث رشد سهام آسیایی شد.
بازگشت سهام چین و تثبیت نقطه میانگین یوآن در رقمی بالاتر از سطح انتظار، در روز دوشنبه باعث رشد سهام آسیایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸، بازگشت سهام چین و تثبیت نقطه میانگین یوآن در رقمی بالاتر از سطح انتظار، باعث شد سهام آسیایی رشد کنند، اما قیمت بالای طلا، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به شدت از ریسک‌های ناشی از تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، نگران هستند.

در این میان گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، افت‌های اولیه خود را جبران کرد و به سود ۰.۰۲ درصدی دست یافت.

آن‌چه به رشد این شاخص گسترده کمک کرد، این بود که سهام چین از افت‌های هفته گذشته بازگشتند و کامپوزیت شانگهای ۰.۸۴ درصد رشد کرد.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۱۰ درصد بالا آمد؛ ضمن اینکه نیکی ژاپن ۰.۴۴ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۲ درصد بالا آمد؛ اما ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۳ درصد افت کرد.

ناظر تنظیم‌کننده اوراق بهادار چین روز جمعه اعلام کرد که قوانین فاینانس خود را تسهیل خواهد کرد؛ اما آنچه حال‌ و هوای بازارها را بهتر کرد این بود که بانک مرکزی چین، نقطه میانگین تبادل یوآن که محدوده تغییرات آن در بازار داخلی را تعیین می‌کند، را ۷.۰۲۱۱ تعیین کرد.

هر چند این نرخ، ضعیف‌تر از نرخ روز جمعه بود، اما از نرخ مورد انتظار بازارها قوی‌تر بود.

در عین حال، سرمایه‌گذاران این اقدام را به عنوان نشانه‌ای از این که چین نمی‌خواهد به طور مداوم نرخ یوآن را پایین بیاورد، تلقی کردند و بازارها با واکنش مثبت خود از آن استقبال کردند.

نرخ برابری دلار استرالیا پس از اعلام این اخبار رشد کرد؛ ضمن اینکه در بازار ارز، پس از اعلام داده‌های ناامیدکننده از اقتصاد انگلستان، نرخ برابری پوند تا ۱.۲۰۱۵ افت کرد.

دلار در برابر ین ژاپن ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۰۵.۴۵ واحد رسید.

همچنین شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان بدون تغییر در ۹۷.۴۹۳ باقی ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: