کد خبر: ۱۶۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 05 August 2019
حجت گفت: اگر مسئولان تنظیم بازار بر اجرای نرخ مصوب مرغ پافشاری نکنند، قیمت مرغ در عید قربان نوسانی نخواهد داشت.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته نوسانی نداشته است، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۵ هزار تومان است.

وی با انتقاد از نوسان قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها گفت: با توجه به نرخ مرغ زنده، فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها اجحاف در حق مصرف کننده است که دستگاه‌های نظارتی باید بازار را مدیریت کنند چرا که هم اکنون در برخی خرده فروشی ها، مرغ با نرخ‌های کاذبی به فروش می‌رسد.

حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با وجود کمبود عرضه نسبت به تقاضا ناشی از کاهش وزن لاشه و افزایش تلفات در واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت تا پایان مرداد در بازار ادامه یابد.

این مقام مسئول افزایش تلفات ناشی از بیماری نیوکاسل، کمبود واکسن، تنش‌های گرمایی و کاهش وزن گیری لاشه را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: تلفات واحد‌های مرغداری از ۸ به ۱۵ تا ۲۰ درصد رسیده که این امر در کنار تنش‌های گرمایی، عرضه مرغ نسبت به تقاضا را در بازار کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ نهاده‌های دامی در هفته‌های اخیر از ثبات نسبی در بازار برخوردار است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

حجت با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه در هفته‌های اخیر یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داشته است، گفت: اگرچه در چند روز اخیر قیمت جوجه تا حدودی در بازار کاهش یافته است، اما به هر حال این امر بر قیمت تمام شده مرغ که ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز آینده به بازار عرضه می‌شود، تاثیر میگذارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تاثیر بازگشت حجاج و عید قربان بر نوسان قیمت مرغ افزود: اگر مسئولان تنظیم بازار بر اجرای نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان پافشاری نکنند تا تولیدکنندگان نسبت به تولید دلسرد شوند، پیش بینی می‌شود قیمت مرغ نوسانی نداشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: