کد خبر: ۱۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 05 August 2019
 بانکداری ایرانی ـ  کارگر گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو سیب زمینی و لیموترش به ترتیب نسبت به هفته گذشته یک هزار و ۵۰۰ و ۳ هزار تومان در بازار کاهش داشته است.

 اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو سیب زمینی و لیموترش به ترتیب نسبت به هفته گذشته یک هزار و ۵۰۰ و ۳ هزار تومان در بازار کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت میوه‌های تابستانه در مدار کاهشی قرار گرفته است، افزود: با توجه به فراوانی تولید و ازدیاد عرضه، قیمت میوه‌های تابستانه سیر نزولی به خود گرفته است.

کارگر نرخ هر کیلو انگور رطبی را ۴ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور عسگری ۵ تا ۸ هزار، آلبالو رسمی ۶ تا ۹ هزار، آلبالو تخم خارجی ۵ تا ۹ هزار، آلو سیاه ۳ تا ۷ هزار، آلو قطره طلا ۴ تا ۹ هزار، توت فرنگی ۷ تا ۱۷ هزار، زرد آلو ۷ تا ۱۳ هزار، سیب گلاب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار، شلیل انجیری ۴ تا ۹ هزار، شلیل سفید ۸ تا ۱۵ هزار، شلیل شبرنگ ۶ تا ۱۱ هزار، شلیل شبرنگ سیبی ۵ تا ۱۰ هزار، گلابی ۸ تا ۱۴ هزار، هلو انجیری ۵ تا ۱۲ هزار، هلو هسته جدا ۴ تا ۱۰ هزار، گیلاس تکدانه ۱۰ تا ۱۸ هزار، گیلاس صورتی ۵ تا ۱۰ هزار و گیلاس مشکی ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: ریزش ۴۰ درصدی قیمت میوه‌های تابستانه در بازار/کمبودی در عرضه نداریم

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، خیار گلخانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، انبه ۱۴ تا ۲۲ هزار، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار و موز ۹ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه ۳ تا ۵ هزار، بامیه ۷ تا ۱۳ هزار، پیاز شیری یک هزار تا یک هزار و ۸۰۰، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، غوره عسگری ۴ تا ۶ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۹ هزار، فلفل دلمه سبز ۲ تا ۴ هزار، فلفل شیرین ۱۰ تا ۱۶ هزار، کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار افزود: هم اکنون هر کیلو کرفس با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۵ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه زیتونی ۵ تا ۸ هزار، گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰، لوبیا سبز ۴ تا ۶ هزار، هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و گل کلم گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: با وجود آنکه قیمت سیب زمینی و لیموترش به سبب کمبود عرضه در هفته‌های اخیر با نوساناتی در بازار روبرو شد، اما هم اکنون تا حدودی در بازار تعدیل شده است به طوریکه هم اکنون هر کیلو سیب زمینی نو با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و لیموترش ۷ تا ۱۱ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی پیش بینی می‌شود که تا پایان فصل تابستان نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: