کد خبر: ۱۶۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 04 August 2019
بانکداری ایرانی ـ رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه، گفت: مهم‌ترین نکته در قانون سرمایه‌گذاری خارجی مساوات بین سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است و بر این اساس سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند صد در صد پروژه را در اختیار خود داشته باشد.

به گزارش فارس، مدین دیاب امروز در همایش آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت در سوریه که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: این همایش در زمانی برگزار می‌شود که کشور سوریه شرایط سختی را پشت‌سر گذاشته و تروریست‌ها را از کشورش خارج کرده و ایران هم شرایط سخت اقتصادی را به واسطه تحریم‌ها پشت‌سر می‌گذارد. 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه افزود: علی‌رغم جنگی که در سوریه وجود داشت اما روند سرمایه‌گذاری در این کشور متوقف نشد و حتی پروژه‌هایی در این دوران به بهره‌برداری رسید.

دیاب در ادامه با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری سوریه سازمانی دولتی و مرتبط با نخست‌وزیری این کشور است،‌گفت: این سازمان سیاست‌های سرمایه‌گذاری در سوریه را اجرا می‌کند و بر هر پروژه سرمایه‌گذاری نظارت کامل در مراحل مختلف دارد.

وی اظهار داشت: سازمان سرمایه‌گذاری خدماتی را ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا در صورتی که پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مشکلی برخورد کنند آنها را راهنمایی کند. 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه با اشاره به اینکه ما مزایایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌ایم، گفت: تلاش کرده‌ایم تا برای حضور آسان‌تر سرمایه‌گذاران در تمام بخش‌های گمرکی، بانکی و اداری در کنار آنها باشیم و پیگیری‌های لازم را گام به گام در کنار آنها انجام دهیم.

دیاب گفت: ما آماده‌ایم تا درخواست‌های سرمایه‌گذاران را دریافت کنیم و آن درخواست‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و سپس بر اساس نیازهایی که کشور سوریه دارد نتایج را اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: سوریه کشوری ثروتمند و دارای منابع زیادی است لذا کشورهای بسیاری تمایل به سرمایه‌گذاری در سوریه دارند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه با بیان اینکه اقتصاد سوریه درآمدهای متفاوتی در زمینه زراعی و صنعت دارد، گفت: شعار ما این است که با سرمایه‌گذاری کشور را می‌سازیم و یک سرمایه‌گذاری موفق، برنده است.

* با یک تماس اطلاعات لازم درباره سرمایه‌گذاری را دریافت کنید

دیاب افزود: سرمایه‌گذاران در کشور سوریه می‌توانند به صورت کاملاً مستقل حضور داشته باشند و یا اینکه برای پروژه خود با یک سرمایه‌گذار سوری مشارکت کنند.

وی گفت: سازمان سرمایه‌گذاری سوریه اطلاعات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند و با یک تماس با ما می‌توانند سرمایه‌گذاران راجع به اخذ مجوزها، اطلاعات لازم را دریافت کنند.

* تخفیف‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه بیان داشت: در کشور سوریه 28 درصد مالیات بر سود اخذ می‌شود اما ما برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری معافیت‌هایی را در نظر داریم که برحسب شرایط اخذ این مالیات کاسته می‌شود به طوری که یک سرمایه‌گذار می‌تواند در مواردی تا 50 درصد تخفیف در این زمینه داشته باشد.

دیاب اظهار داشت: البته پروژه‌هایی که در مناطق خاص سوریه سرمایه‌گذاری شوند دارای معافیت‌های مالیاتی بیشتری هستند.

وی گفت: برخی از این معافیت‌های مالیاتی مربوط به اشتغال‌زایی است به عنوان مثال سرمایه‌گذاری که برای 75 کارگر اشتغال ایجاد کند از درصدی از معافیت برخوردار خواهد بود و سرمایه‌گذار دیگری که برای 150 نفر اشتغال ایجاد کند از درصد بالاتری معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد.

* ظرف یک هفته می‌توانید مجوز سرمایه‌گذاری را دریافت کنید

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه گفت: در مجموع ما برای سرمایه‌گذاری در کشورمان بسته‌های تشویقی تدوین کرده‌ایم ضمن اینکه هر سرمایه‌گذاری می‌تواند ظرف یک هفته مجوزهای لازم را برای آغاز یک فعالیت کسب کند.

دیاب بیان داشت: مهمترین نکته در قانون سرمایه‌گذاری خارجی مساوات بین سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند صد درصد پروژه خود را در اختیار داشته باشد. 

وی افزود: قانون اساسی سوریه به ضمانت سرمایه‌گذاری تأکید دارد و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند درآمدهایش را به طور کامل به صورت ارزی از کشور سوریه خارج کند.

* معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سوریه

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه اظهار داشت: همچنین یک سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند برای خود و خانواده‌اش اقامت اخذ کند و در صورتی که پروژه‌اش موفق نباشد ظرف 6 ماه می‌تواند سرمایه خود را از سوریه خارج کند.

دیاب گفت: حتی یک سرمایه‌گذار می‌تواند 10 درصد از نیروی کار مورد نیاز برای پروژه‌اش را با خودش به کشور سوریه بیاورد.

وی گفت: سوریه فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد لذا همه اینها می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی سوریه باشد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری سوریه در ادامه گفت: پروژه‌های مختلفی مانند پروژه‌های تولید لوله‌های پلاستیک، تولید قطعات آهنی، پروژه کابل‌های برق فشار ضعیف، پروژه برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین تولید دارو از جمله داروهای سرطانی در کشور سوریه وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این راستا اقدام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: