کد خبر: ۱۶۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 27 July 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک ملت در جریان برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران، دستگاه کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATMرا در معرض بازدید علاقمندان قرار داده است.
بانکداری ایرانی   ـ بانک ملت در جریان برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران، دستگاه کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATMرا در معرض بازدید علاقمندان قرار داده است. 
 
به گزارش خبرنگار بانکداری ایرانی  ، این دستگاه که یک نمونه آن برای استفاده عمومی در غرفه بانک ملت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ قرار گرفته کلیه خدمات بانکی را به دارندگان کارت های شتاب ارائه می کند. 
 
آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۳ درصد تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز، برای اموری غیر از برداشت وجه نقد است؛ یعنی اموری همچون انتقال وجه، دریافت مانده‌حساب، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، مشاهده چند گردش آخر حساب، خرید شارژ تلفن همراه و غیره. یکی از کاربردهای هوشمندانه دستگاه‌های خودپرداز غیر نقدی، استفاده از آن‌ها در کنار دستگاه‌های خودپرداز است.
 
 
با این کار، بانک‌ها می‌توانند به‌راحتی صف جلوی دستگاه‌های خودپرداز را مدیریت کنند و در مواقع شلوغی که تقاضا برای درخواست وجه نقد بالا است، دیگر مشتریان را به استفاده از دستگاه خودپرداز غیر نقدی هدایت کنند. 
 
بنابراین نه‌تنها مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت، بلکه بانک‌ها مشتریان خود را نیز حفظ می‌کنند و جلوی از دست دادن کارمزدهای شتابی روی دستگاه‌های خودپرداز را می‌گیرند. علاوه بر این، به خاطر اندازه کوچک و ارزان بودن دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی می‌توان آن‌ها را در مجتمع‌های کوچک‌تر نیز نصب کرد.
 
 
کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATM تمام انتظارات مشتریان از دستگاه خودپرداز و خدمات سلف ‌سرویس بانکی را به ‌جز پرداخت وجه نقد، برآورده می‌کند و با توجه به طراحی آن برای پرداخت قبوض و انجام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک مانند انتقال وجه بسیار مناسب است. به دلیل مجهز بودن به فنّاوری‌های روز قابلیت ارائه سرویس‌های مختلف و به روز مشتریان بر روی آن وجود دارد.
 
بانک ملت در راستای توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی و افزایش استقبال مشتریان جهت استفاده از خدمات پایانه های خودپرداز بانک ملت، پایانه بانکی غیر نقد طراحی و تولید گردیده است و تمامی خدمات موجود برروی پایانه های خودپرداز بانک ملت ( به غیر از امکان برداشت وجه نقد) در پایانه بانکی غیر نقد نیز قابل دسترسی بوده و مشتریان می توانند بااستفاده از کارتهای صادره بانک ملت و همچنین کارت سایر بانکهای عضو شبکه شتاب ازخدمات پایانه های مزبور بهره مند شوند.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: