کد خبر: ۱۶۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 17 July 2019
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل فرودگاه پیام گفت: سامانه هواشناسی هوانوردی ساخت داخل به‌صورت آزمایشی و موازی برای سنجش مقایسه‌ای در فرودگاه پیام راه‌اندازی شده است و هزینه سامانه داخلی ساخته شده ۲۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن است.

‌به گزارش روابط عمومی فرودگاه پیام، نادر ثناگو با تأکید بر اینکه امنیت، اولین نیاز در صنعت هوانوردی است بیان کرد‌: قطعاً داده‌ها‌ی دقیق هواشناسی در تنظیم این امنیت نقش حیاتی دارند.

مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به استقرار تجهیزات جدید و ارتقای سامانه هواشناسی فرودگاه پیام، گفت‌: هدف از اجرای این طرح افزایش دقت در تامین اطلاعات هوانوردی ‌در راستای ایمنی و امنیت پرواز‌ها در نشست و برخاست‌ها است.

ثناگو افزود‌: تجهیزات مربوط‌ از برترین سازنده ادوات هواشناسى جهان تهیه شده که با اجرای آن پارامترهاى هواشناسى از جمله دید افقى در سطح باند، سمت سرعت و سرعت باد در ابتداى باند، همچنین پارامترهای فشار، دما، رطوبت و تشعشع پایش و به صورت کد فرم‌های بین المللی در اختیار خلبانان، برج مراقبت و شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فرودگاه‌ها در حوزه هواشناسی از لحاظ امکانات و استانداردهای جهانی درجه بندی می‌شوند که با اجرای این پروژه فرودگاه پیام استاندارد‌های لازم را جهت افزایش امنیت پرواز بالا می‌برد.

رئیس هیات مدیره فرودگاه پیام از تامین اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در بخش تجهیزات و زیر‌ساخت برای عملیاتی شدن این پروژه خبر داد و گفت: سامانه هواشناسی هوانوردی ساخت داخل نیز به‌صورت آزمایشی و به‌صورت موازی برای سنجش مقایسه‌ای راه‌اندازی شده است که امیدواریم پس از طی مراحل تست و پس پردازش‌ها و تایید عدم اختلاف نتایج با سامانه مشابه خارجی به تولید انبوه برسد و‌ جایگزین سامانه‌های خارجی شود.

وی افزود : هزینه سامانه داخلی ساخته شده ۲۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: