کد خبر: ۱۶۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 16 July 2019

بانکداری ایرانی ـ تفاهم نامه همکاری میان صندوق کارآفرینی امید و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف اختصاص هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان تسهیلات صندوق به منظور نوسازی حمل و نقل عمومی شهر تهران به امضا رسید.

به گزارش ایسنا در مراسم امضای این تفاهم نامه اصغر نوراله زاده اظهار کرد: این تفاهم نامه بزرگترین قراردادی است که صندوق تاکنون منعقد کرده و امیدواریم به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع آلودگی و ایجاد هوای پاک کمک کند.

وی ادامه داد :۱۲۵۰ میلیارد تومان منابع شامل ۷۰۵ میلیارد تومان منابع خالص صندوق کارآفرینی امید است که به همراه ۵۰۵ میلیارد تومان منابع شهرداری که به شکل سپرده گذاری در صندوق خواهد بود، در قالب وام قرض الحسنه در اختیار بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه منابع قرض الحسنه صندوق در چه زمینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه تسهیلات قرض الحسنه مذکور جهت نوسازی و بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوس رانی و تاکسیرانی، خرید دوچرخه و موتورهای برقی، توسعه خودروهای پاک و هیبریدی، تأمین تجهیزات پایش و کنترل آلودگی هوا و نصب فیلترهای دوده روی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: وام از محل منابع واگذارنده شامل وجوه اداره شده و منابع داخلی است و در جهت توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی شهر تهران و بهره‌مندی پایتخت از هوای پاک به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.

نوراله زاده در پایان با بیان اینکه بخش حمل و نقل تأثیر بسزایی در زنجیره اشتغالزایی دارد و موجب رونق تولید می‌شود ابراز امیدواری کرد: در شرایطی که خودروسازان و تولیدکنندگان قطعه دچار مشکل هستند اجرای این تفاهم نامه موجب حمایت کارخانه‌های خودروسازی و گردش چرخ‌های صنعت خودرو شود.

به گزارش ایسنا این تفاهم نامه میان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به مدت یکسال به امضا رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: