کد خبر: ۱۶۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 15 July 2019
بانکداری ایرانی اردبیل فردا با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود، همچنین در هفته چهل و دوم سال زارعی، خنک‌ترین منطقه قاملو در کردستان به میزان 9.9 درجه سلسیوس است.

به گزارش  فارس، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌‌ از امروز تا پایان هفته ‌هوای گرم تابستانی در کل کشور ادامه دارد و افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

بعداز‌ظهر امروز و اوایل امشب در برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، در استان‌های گلستان، اردبیل، مازندران، گیلان و دامنه‌های البرز در استانهای قزوین و زنجان ‌ر‌شد ابر و رگبار موقت پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر، در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی نقاط فارس، برخی مناطق اصفهان، ارتفاعات جنوب کرمان و هرمزگان‌ در ساعات بعد‌ازظهر رشد ابر و رگبار و رعد و برق و باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه، جو در اغلب مناطق کشور آرام است همچنین در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در جنوب سمنان تهران و برخی نقاط استان‌های مرکزی، یزد، اصفهان و قم، در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ امروز مرکز و شرق خلیج فارس‌ و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهش وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 41 و 28 درجه خواهد بود.



کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.


فردا اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.



روز آینده  اردبیل با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا 23 تیرماه امسال 312.5 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 159.3 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 96.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 224.3 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 39.3 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زارعی متعلق به منطقه مرند در استان آذربایجان شرقی به میزان 17.6 میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه شوش در استان خوزستان به میزان 47.9 درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه قاملو  در استان کردستان به میزان 9.9 درجه سلسیوس بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: