کد خبر: ۱۶۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 10 July 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک سینا از جمله بانک‌های ایران است که هم دارای تراز بانکی مثبت و مناسبی است و هم دارای کفایت سرمایه بالاتر از استاندارد ایران است.
  بانکداری ایرانی  ـ  بانک سینا از جمله بانک‌های ایران است که هم دارای تراز بانکی مثبت و مناسبی است و هم دارای کفایت سرمایه بالاتر از استاندارد ایران است.
 
به گزارش   بانکداری ایرانی  ؛ بانک سینا بانک سینا دارای یک هزار و 426 میلیارد ریال سود انباشته است که نزدیک به 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
 
این بانک با داشتن سرمایه 10 هزار میلیارد ریالی  دارای کفایت سرمایه 9.3 درصدی است که هم نسبت به استانداردهای بانک مرکزی که کفایت سرمایه 8 درصدی را خوب می داند بالاتر بوده و هم نسبت به دیگر بانکها به مراتب شرایط بهتری دارد.
 
 
 
 
 
ترازمثبت یک هزار میلیاردی بانک سینا 
 
بانک سینا  همواره دارای تراز مثبت بوده و منابع و مصارف آن هرگز با ناترازی مواجه نشده است و در سه ماهه نخست امسال با تراز مثبت یک هزار و 296 میلیارد ریال مواجه شده است. 
 
بر اساس این گزارش، مانده تسهیلات سه ماهه نخست سال 98 بالغ بر 151 هزار و 61 میلیارد ریال است که بر اساس آن بالغ بر 6هزار و 361 میلیارد ریال درآمد داشته است. 
 
همچنین، مانده سپرده  بانک سینا در دوره سه ماهه نخست امسال بلغ بر 174 هزار 686 میلیارد ریال بوده که بر اساس آن پنج هزار میلیارد ریال سود پرداخت کرده است. 
 
سود خالص بالا

در سال 97 سود خالص بانک سینا بالغ بر یک هزار و 113 میلیارد ریال بوده که  بر این اساس به هریک از 10 میلیارد سهام بانک 111 ریال سود تخصیص یافته است. 
درآمد بانک 
 
جمع درآمد بانک سینا در سال 97 حدود هشت هزار و 685 میلیارد ریال  بوده که نسبت به سال قبل بالغ بر 22 درصد رشد داشته است. درآمد غیرمشاع  بانک سه هزار و 604 میلیارد ریال  بوده و جمع درآمد مشاع نیز به 25 هزار و 650 میلیارد ریال رسید که بر اساس کسورات قانونی جمع درآمد به هشت هزار و 685 میلیارد ریال رسبد.
 
صفر بودن بدهی به بانک مرکزی

در سال 97 و 96 بانک سینا به بانک مرکزی هیچ بدهی نداشته است . این عدم بدهی از آن روی دارای اهمیت است که داشتن بدهی سبب مشکلاتی برای اقتصاد کشور می شود  و می تواند سبب افزایش نقدینگی و در نهایت تورم و مشکلات دیگر شود . 
 
علی رمضانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: