کد خبر: ۱۶۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 09 July 2019
بانکداری ایرانی ـ مدیر امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین اظهار کرد: بانک ایران زمین یکی از دو بانکی است که در ایران از وب سرویس برای سیستم پرداخت استفاده می‌کند از این طریق مغایرات بین پرداخت یارها و شاپرک به صفر رسید.

 بانکداری ایرانی  ـ مدیربانکداری مدرن  بانک ایران زمین اظهار کرد: بانک ایران زمین بعنوان دومین بانک در کشور است که  از وب سرویس برای ارتباط شرکت های پرداخت یاری با شاپرک  استفتاده می‌کند وبه همین خاطر شرکتهای پرداخت یاری که حساب بانک عامل انها بانک ایران زمین است علاوه بر دریافت سرویس با ثبات تر ازمغایرتهای مالی کمتری نیز برخوردار هستند.
 
باباپور در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی در خصوص راه‌اندازی مرکز نوآوری در بانک ایران زمین گفت:  بانک ایران زمین بعنوان بانک دیجیتال در حوزه های فین‌تک،  استارتاپ‌ها  به ارایه خدمات باز به بخشهای مختلف کسب کارهای نوپا  پرداخته و اینرا بعنوان  هدف اصلی و استراتژیک خود تعیین نموده است و  تقریبا از دو سال پیش در بانک این حرکت آغاز شده است .نقش نوآوری  در این استراتژی نقش کلیدی و اساسی دارد ودر بانکداری دیجیتال نوآوری در بیرون از سازمان شکل گرفته و به داخل سازمان وارد میشود. نوآوری در داخل سازمان ایجاد  نمی‌شود و نگاه نوآوری از داخل سازمان نگاه قدیمی و سنتی است که عمده سارمانهای که در دوران فعلی نمیتوانند در این دنیای پر رقابت دوام آورند ناشی از همین  نوع نگاه میباشد.
 
بانک ایران زمین با این نگاه نو به حمایت از فین تک ها و صاحبان ایده و نوآور پرداخته و برهمین اساس  مرکز نواوری خود را امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار میدهد. در این مرکز نوآوری که امروز افتتاحیه انرا شاهد هستیم  از تمامی استارتاپ هایی  که در حوزه فین‌تک و غیر فین‌تکی فعال هستند؛ دعوت ‌میشود تا در این عرصه حضور داشته باشند  و از حمایت های این مرکز استفاده کنند.
 
وی افزود: بانک ایران زمین به عنوان حمایت کننده شرکت های استارتاپی و فین تکی خدمات خود را در اختیار این حوزه  قرار میدهد که از ویژگی های ان اینست که  بانک از جهت سرویس‌های بازی که ارائه می‌کند.تقریبا تمامی نیازهای مربوط به شرکت های استارتاپی در حوزه بانکداری را رفع می کند. نکته دوم اینکه لازمه بانک دیجیتال شدن این است که  بانک باید بتواند از ماحصل ایده و کسب و کارهای  که نواور بوده و در شخصی سازی شدن خدمات به مشتریان کمک میکند در داخل بانک استفاده کند  بنابراین بانک ایران زمین به عنوان مبدع بانکداری دیجیتال در کشور ز استارتاپ ها حمایت کرده و هم خدمات خود را با  روشهای سهل  در اختیار فین تک ها قرار می دهد. 
 
باباپور در خصوص سودآوری  این سیستم برای بانک ایران زمین گفت: سودآوری در حوزه،  ارائه خدمات و استفاده از استارتاپ‌ها و رشد و نمو این بستر است که در نهایت بانک سرویس هایی را ارائه خواهد کرد که هم  نیازهای بانک در حوزه نوآوری و شخصی کردن خدمات برای مشتریان  را برآورده ساخته و هم باعث رشد و شکوفایی کسب و کارهای نو پا را برای کشور به ارمغان می آورد.
 
این مدیر بانکی همچنین گفت: مراسم و جشنواره ها و گرد همایی  زیادی در آینده از طرف مرکز نوآوری برگزار می شود و از تمامی استار تاپها و صاحبان ایده و کسب و کارهای نو  دعوت می شود تا در این عرصه شرکت کرده و پیشنهادات خود را مطرح کنند. 
 
باباپور در خصوص این نکته که قرار شده بود که شاهد توسعه بیشتر در عرصه بانکداری دیجیتالی باشیم، اظهار کرد: در نگاه نخست بگویم که مفهوم دیجیتالی شدن  مفهومی فیزیکی  ندارد که تصور کنیم شعب به شعب سلف سرویس تغییر پیدا میکند بلکه بانکداری دیجیتال این است که ما بتوانیم سرویس های  یکپارچه بانکی را از طریق  تمامی کانالهای بانکی و ارایه خدمات شخصی سازی شده با رویکرد تجربه مثبت مشتری در اختیار افرادی که نیاز به آن خدمات دارند ارائه کنیم.
 
باباپور در خصوص امضای دیجیتالی و نیاز حضور مشتری در بانک تاکید کرد: بانکداری دیجیتال مفهوم پیدا نمی کند مگر اینکه امضای دیجیتال  را راه اندازی و داشته باشیم . 
 
مدیربانکداری مدرن بانک ایران زمین  در پایان در خصوص معرفی بانک ایران زمین بعنوان دومین بانکی که از سرویس وب سرویس برای تسویه شرکتهای پرداخت یاری استفاده میکند اشاره کرد. به دلیل اینکه تاکنون تسویه حساب بین شاپرک و پرداخت‌یارها  از طریق فایل انجام می شد ومغایرتهای زیادی وجود داشت و این مساله سبب بروز مشکلاتی را برای شاپرک و پرداخت یارها نموده بود.  لذا بانک ایران زمین  دراین  راستا  و حمایت از شرکتهای پرداخت یاری  علاوه بر سرویس فوق به این شرکتها از شرکتهای پرداخت یاری که حساب تسویه خود را در شاپرک بانک ایران زمین انتخاب کنند سرویس های مختلف و متنوعی را در قالب طرحهای مشارکتی و بانکی  ارایه مینماید که بزودی اعلام خواهد شد.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: