کد خبر: ۱۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ - 07 July 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات نخستین روز کاری هفته ۱۰۰ تومان به ارزش خود افزود و ساعت ۱۶ به قیمت ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید. نرخ ارز با ثبت افزایش ۷۷/ ۰ درصدی سومین رشد متوالی خود را تجربه کرد و بازدهی آن از ابتدای سال به صفر درصد رسید.
هر دلار آمریکا طی معاملات نخستین روز کاری هفته ۱۰۰ تومان به ارزش خود افزود و ساعت ۱۶ به قیمت ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید.

 نرخ ارز با ثبت افزایش ۷۷/ ۰ درصدی سومین رشد متوالی خود را تجربه کرد و بازدهی آن از ابتدای سال به صفر درصد رسید.

 بیشتر تحلیلگران ارزی تاثیر گارد صعودی نرخ حواله درهم و افزایش ارزش دلار در شهرهای مرزی همسایه را از جمله عوامل تقویت تقاضا برای ارز در بازار داخلی را دانستند. دیروز نرخ حواله درهم تا مرز ۳ هزار و ۶۰۰ تومان پیش رفت و دلار در سلیمانیه عراق به قیمت ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. 

ضمن اینکه خبر توقیف سوپر تانکر ایران در جبل‌الطارق و احتمال کاهش تعهدات برجامی کشورمان بر افت دلار اثرگذاشت.

مسیر متفاوت سکه و طلا

هر سکه طرح جدید در معاملات آغازین روز هفته ضمن ثبت رشد 30هزار تومانی راس ساعت 16 به بهای 4 میلیون و 630 هزار تومان مبادله شد. سومین رشد متوالی سکه در حالی رقم خورد که اونس طلا در بازار جهانی مجددا به زیر مرز ۱۴۰۰ دلاری تنزل کرد.

 با این حال سکه بازهم در دوراهی اونس و ارز با دلار همراه شد و طلا را نادیده گرفت. رشد فراتر از انتظار و رکورد ۵ ماهه اشتغال‌زایی آمریکا در ماه ژوئن منجر به جهش شاخص دلار به کانال ۹۷ واحدی شد.

 در همین راستا قدرت خرید ارزهای غیر دلاری و به تبع آن تقاضا برای فلز زرد کاهش یافت. با تغییرات قیمتی صورت گرفته حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده در ارتفاع منفی ۹۴ هزار تومان قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: