کد خبر: ۱۶۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 06 July 2019
بانکداری ایرانی ـ تراز فعالیت‌های بانکی همان تفاوت درآمدهای ناشی از اعطای تسهیلات و سود سپرده های پرداختی است که برای بانکهای تجارت، کارآفرین، اقتصاد نوین و صادرات بر اساس گزارش های سه ماهه این تراز منفی و برای بانکهای پاسارگاد، خاورمیانه و ملت دارای تراز مثبت و جالب توجهی برخوردارند.

 بانکداری ایرانی ـ  یکی از مشکلاتی که اقتصاد ایران با آن درگیر است، ناترازی بانک هاست. 
 
بانکها در سالهای اخیر با مشکل جدی ناترازی درگیر بوده و سود پرداختی آنها بیشتر از درآمد آنهاست. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ؛ در واقع تراز فعالیت‌های بانکی  همان تفاوت درآمدهای ناشی از اعطای تسهیلات و سود سپرده های پرداختی است که برای بانکهای تجارت، کارآفرین، اقتصاد نوین و صادرات بر اساس گزارش های سه  ماهه این تراز منفی و برای بانکهای پاسارگاد، خاورمیانه و ملت دارای تراز مثبت و جالب توجهی برخوردارند، اما در کل در بین بانک های مورد بررسی در سه ماهه تراز ۱۳۰ میلیارد تومان مثبت بوده و عملکرد بانک نسبت به سال قبل شاریط بهتری را تجربه کردند.
 
ناترازها کدامند؟
 
بانک تجارت در خرداد به تراز منفی 814 میلیارد تومانی رسیده است همچنین جمع تراز سه ماهه نیز 792 میلیارد تومان منفی است که تنها دلیلش تراز منفی خرداد است.
 
بانک کارافرین در خرداد 98 به تراز منفی 31  میلیارد تومانی رسیده و جمع تراز سه  ماهه بانک کارآفرین نیز 7 میلیارد تومان منفی است که تفاوت خاصی با مدت مشابه سال قبل ندارد.
 
بانک اقتصاد نوین هم  در خرداد به تراز منفی176  میلیارد تومانی رسیده و عملکرد ضعیفی داشته است. علاوه بر خرداد ، جمع تراز سه  ماهه بانک اقتصاد نوین نیز 253  میلیارد تومان منفی بود که نشان از بدتر شدن عملکرد بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
 
بانک صادرات در خرداد 98 473 میلیارد تومان تراز منفی دارد. در خرداد 98 بانک صادرات بالغ بر 160 میلیارد تومان تراز منفی ثبت کرده که نسبت به سال قبل شرایط بهتری را ثبت نکرده  است. 
 
ترازها کدامند؟
 
بانک پاسارگاد در خرداد به تراز مثبت  283 میلیارد تومانی رسیده و عملکرد خوب و منظمی را به نمایش گذاشت. تراز سه  ماهه بانک پاسارگاد نیز 606  میلیارد مثبت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بسیار قابل توجه است.
 
بانک خاورمیانه خرداد به تراز مثبت 55  میلیارد تومانی رسیده و  جمع تراز سه  ماهه نیز 144  میلیارد مثبت است. و در نهایت بانک ملت هم 686 میلیارد تومان ترازمثبت را ثبت کرد.
 
بانک ملت  ترازترین بانک 
 
بر اساس این گزارش، بانک ملت در خرداد با درآمد 60 هزار میلیارد تومانی و پرداخت سود 3هزار و 200 میلیارد تومانی بهترین تراز را در بین بانکهای مورد بررسی ثبت کرد. بر همین اساس، تراز مثبت 868  رسیده و عملکرد فوق العاده ای داشته است همچنین تراز سه  ماهه نیز 2552  میلیارد تومان مثبت بود.  در واقع عملکرد بانک ملت در بین بانکهای مورد بررسی بهترین شرایط را داشته است.
 
لیلا فریادرس
برچسب ها: اقتصاد ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: