کد خبر: ۱۶۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 06 July 2019
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از پیگیری تحقق فاینانس‌های ویژه تامین واگن برای خطوط مترو خبر داد و گفت: رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه داشته است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از پیگیری تحقق فاینانس‌های ویژه تامین واگن برای خطوط مترو خبر داد و گفت: رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام با بیان اینکه سه قرارداد فاینانس در زمینه واگن‌سازی در سنوات گذشته منعقد شد که در حال حاضر معلق هستند، اظهار کرد: خط ۳ به فاینانس ۵۴۰ میلیون یورویی و خط ۶ و ۷ هرکدام به فاینانس ۳۴۸ میلیون یورویی نیاز دارند. مجموع این سه خط به یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون یورو فاینانس نیاز دارد. امام ادامه داد: مساله فاینانس در کشور فرآیند و مشکلات خاص خود را دارد؛ اما خبر خوب این است که انجام آن در حال پیگیری است. رئیس شورای شهر تهران هم در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور درخواست ویژه‌ای درخصوص گشایش این فاینانس‌ها داشته است. آقای جهانگیری نیز برای پیگیری، دستوری خطاب به مراجع ذی‌ربط صادر کرده است. با توجه به محدودیت‌هایی ناشی از تحریم‌های جهانی، کار نسبت به سال گذشته سخت‌تر شده است؛ اما درحال پیگیری و به نتیجه رساندن این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مدیریت شهری جدید مسوولیت را برعهده گرفت بخشی از واگن‌ها وارد مدار نشده بودند، عنوان کرد: یک قرارداد ۴۵۵ واگنی در دوره‌ مدیریت اسبق به امضا رسیده بود و همچنین در اواخر دوره‌ مدیریت قبل قرارداد ۷۰ دستگاه واگن آلومینیومی بسته شده بود. باقی‌مانده ۴۵۵ واگن در شش ماه دوم سال ۹۶ و سه ماه اول سال ۹۷ تکمیل و وارد چرخه‌ بهره‌برداری شد.

امام تاکید کرد: در سال ۹۷ مشکلات بازکردن خط اعتباری مربوط به ۷۰ دستگاه واگن از طریق مساعدت یک بانک انجام شد. حدود ۸۵ درصد از این ۷۰ دستگاه واگن از گمرک جهموری اسلامی بدون پرداخت هزینه و با توجه به محدودیت منابع مالی، ترخیص و به شرکت واگن‌سازی منتقل شد که این قطعات درحال مونتاژ هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: