کد خبر: ۱۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۸ - 05 July 2019
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ذخایر ارزی صادرکنندگان و تولیدکنندگان در راستای حمایت از رونق تولید و کاهش فشارهای خارجی به بازار اقتصادی کشور تزریق شود.
 مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ذخایر ارزی صادرکنندگان و تولیدکنندگان در راستای حمایت از رونق تولید و کاهش فشارهای خارجی به بازار اقتصادی کشور تزریق شود.

علی صالح آبادی روز سه شنبه در حاشیه نشست با صادرکنندگان سمنان در اتاق بازرگانی استان، در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایطی که کشور با مشکل جدی در فروش نفت مواجه است، باید صنعتگران ارزهای ذخیره شده خود را برای افزایش اشتغالزایی و جبران کسری‌های احتمالی روانه بازار کنند.

وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه صادرات ایران با ایجاد صرافی و با همکاری بانک مرکزی خریدار ارز حاصل از صادرات صنعتگران به نرخ آزاد است و صادرکنندگانی که ارز اسکناس به هر مبلغی داشته باشند این بانک این مبالغ را با ریال معاوضه و در همان لحظه در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: سال ۹۷ دست کم یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد که با برنامه ریزی اصولی و در راستای تحقق شعار سال این میزان از ارائه اعتبار به ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش می‌یابد.

صالح آبادی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه بانکداری باز تلاش می‌شود تا از حضور مشتری به شعبه‌های بانک خودداری شود و تمام فرایندهای بانکی در اتاق‌های مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی و امور مالی شرکت‌ها انجام شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تسهیل وثیقه گذاری در ارائه تسهیلات با بررسی رتبه اعتباری مشتری از جمله رویکردهای اصولی در ارائه تسهیلات باید مدنظر بانک‌ها قرار گیرد.

بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و تولیدی صادرات محور در استان سمنان فعال است و میزان صادرات کالا از گمرک استان در سه ماه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد افزایش یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: