کد خبر: ۱۶۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 03 July 2019
بانکداری ایرانی ـ حسین مهری در بازديد از واحدهاي توليدي استان يزد ضمن اشاره به عزم راسخ بانك صنعت و معدن در حمايت از توليدكنندگان در سال رونق توليد، تأكيد كرد: اگر به دنبال استقلال و ايجاد اشتغال پايدار و ارزش افزوده هستيم بايد به كالاي ايراني و توليد داخلي توجه كنيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري رییس هیأت مدیره و مدیرعامل اين بانك كه به همراه هيأت همراه امروز چهارشنبه به استان يزد سفر كرده است، ضمن تشکر از مدیران و متوليان امر توليد، انجام چنین بازدید هایی را بسیار سودمند دانسته و با اشاره به وضعیت کنونی صنايع كشور، یکی از راهکارهای اجرایی منویات مقام معظم رهبری در رونق توليد را ايجاد ارتباط سازنده بين مديران بخش صنعت و مديران حوزه بانكي كشور و رسيدگي مؤثر به خواسته ها و مطالبات آنان دانست.

وي بيان داشت: اكثر واحدهاي توليدي كشور مشكل مديريتي ندارند اما با كمبود نقدينگي براي تهيه مواد اوليه رو به رو هستند و بعضي از آنها با مشكلات پيش بيني نشده اي مواجه شده اند؛ بانك صنعت و معدن به اين صنايع رسيدگي مناسبي داشته است و تنها در 3 ماهه نخست سال جاري شاهد افزايش 32 درصدي پرداخت تسهيلات از سوي اين بانك بوده ايم. 

مهري افزود: با اصلاح ساختار و تفويض اختيار به شعب و سرپرستي ها و بهبود و تسهيل ارتباط آنها با واحدهاي ستادي، مدت زمان بررسي طرح هاي تسهيلاتي در بانك كاهش يافته و براي تسريع خدمت رساني و اعطاي تسهيلات برنامه هاي بيشتري در دست انجام است تا انجام اين فرآيند در بازه زماني كوتاهتري امكان پذير شود.
مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: در بخش صنعت، استان يزد در رديف 6 استان بزرگ صنعتي ايران قرار داشته و جايگاه دوم كشوري را در بخش معدن با توجه به حجم ذخيره، تنوع و فرآوري مواد معدني دارا مي باشد و در حال حاضر توليد 45 درصد كل كاشي و سراميك كشور در اين استان صورت مي گيرد.
رييس هيات مديره بانك در نخستين روز از اين سفر دو روزه از شركت هاي كاغذ كار كسري، مارينا پلاستيك، قيام نخ، الياف گستر، آهن اسفنجي ايساتيس، كاشي كوثر كوير ابركوه، كاشي سيمين و كاشي آبنوس بازديد كرد.
وی در ارزیابی های خود از ظرفیت های مجموعه کارخانجات مورد بازديد، این واحدهاي صنعتی را مستعد شکوفایی و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات خود دانست و افزود: همزمان با محدوديت ها و ملاحظات خاصی که وجود دارد، می توانیم در زمانی کارشناسی شده، فرآیند بهینه سازی و اصلاح خطوط تولید و حل و فصل مشکلات مالي مترتب در این مجموعه ها را به سرانجام برسانیم.
مهري همچنين مطالبي را در خصوص توسعه و ارتقاي بهره وری در اين واحدها بیان کرد و افزود: نباید سال‌های متمادی یک محصول خاص را تولید و به بازار عرضه کرد بلکه باید در گذر زمان محصولات جدید و با فناوري روز تولید کرده و با تحقیق و توسعه، زمینه را برای صادرات محصولات غيرنفتي فراهم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: