کد خبر: ۱۶۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 03 July 2019
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران از احداث پارک شیمیایی با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان خبر داد و گفت: این پارک تا دو سال آینده وارد چرخه تولید می شود.
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران از احداث پارک شیمیایی با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان خبر داد و گفت: این پارک تا دو سال آینده وارد چرخه تولید می شود. 
 
به گزارش خبرنگار بانکداری ایرانی  امیر رحیمی در حاشیه بازدید مدیران و کارشناسان بانک صنعت و معدن و جمعی از خبرنگاران از شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در اصفهان گفت: صنعت و معدن مولد اقتصاد کشور است و نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد سرانه و رشد تولید ملی دارد پس در شرایط فعلی،‌ به منظور ایجاد رونق در این بخش باید مقررات و قوانین زائد حذف شده و فرآیندها آسان شود. 
 
رحیمی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت: مهم ترین کار در شرایط تحریم، زدودن مقررات ‌در دستگاه هایی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک است، چرا که این قوانین زائد در واقع تحریم ‌های داخلی هستند که تولید را دچار مشکل کرده است.
 
وی با ابراز امیدواری از اینکه با تبادل نظر دولت و بخش خصوصی از مشکلات بخش تولید کاسته شود درباره فعالیت های شرکت سرمایه گذاری ایران هم گفت: این شرکت بزرگ‌ ترین تولیدکننده مواد اولیه مصرفی در صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی است. فعالیت این شرکت از سال ۷۳ آغاز شده و در بخش تولید، همواره از رشد ثابتی برخوردار بوده است.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با تاکید بر اجرای طرح ‌های توسعه‌ای در این شرکت، تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصول اصلی و محصولات فرعی در دستور کار این شرکت قرار دارد. 
 
رحیمی با اشاره به انعقاد قرارداد با یک دانشگاه برای طرح تحقیقاتی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد تولیدی، خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال احیای کاتالیست مصرفی هستیم که آزمایش‌های پایلوت آن جواب مثبت داده و خوشبین هستیم که تا دو ماه کاتالیست را احیا کنیم.
 
وی ادامه داد: اخیرا قراردادی با یک شرکت دانش ‌بنیان برای طراحی پارک شیمیایی بسته شده که امیدواریم کار طراحی طی دو سال آینده به اتمام برسد.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران درباره وضعیت صورت‌های مالی این شرکت هم اظهار داشت: گزارش رسمی هفته آینده منتشر می‌شود، اما گزارش‌های مالی نسبت به پیش‌بینی فوق‌العاده مثبت بوده و وضعیت سود شش‌ماهه مناسب است.
 
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی در سال مالی جاری، تولید ۱۱۵ هزارتن  LAB، تولید ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین و ۵ هزار تن آلکیلات سنگین بوده که پیش‌بینی ۱۰ هزار تن صادرات LAB داشتیم که ممکن است وزن صادرات بیشتر شود.
 
رحیمی ادامه داد: از ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین تولیدی ۹۰ هزار تن مازاد مصرف واحد است که ۸۵ هزار تن صادر و ۵ هزار تن صرف مصرف داخلی می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیری در میزان تولید شرکت نداشته است، افزود: در LAB حدود ۴۰ درصد و در نرمال پارافین ۲۰ درصد بیش از ظرفیت تولید داریم و صادرات شرکت در شش ماه اول سال مناسب بوده و دچار مشکل نشده است.
 
به گزارش بانکداری ایرانی شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران (سهامي عام) در سال 1363 تأسيس شد. عمليات اجرايي طرح ايجاد مجتمع آلكيل بنزن خطي (LAB) در اواخر سال 1369 در ناحيه‌اي به مساحت 3420000 مترمربع در منطقه صنعتي شمال غرب اصفهان آغاز شد. دانش فني اين طرح براي توليد سالانه 50000 تن آلكيل بنزن خطي و 46000 تن نرمال پارافين خريداري گردید و سرانجام اين مجتمع توليدي در 11 خرداد ماه سال 1373 به بهره‌برداري رسيد. 
 
با افزايش مصرف داخلي و همچنين بهبود بازار مصرف در منطقه، اجراي طرح توسعه شرکت براي توليد سالانه 75000 تن آلكيل بنزن خطي و 140000 تن نرمال پارافين قوت گرفت. 
 
با بهره‌گيري از دانش موجود و به‌کارگیری مهارت‌های علمی و تجربی نیروهای متخصص، این شرکت موفق شد در سال 1382 طرح توسعه خود را با موفقيت به انجام رساند. 
 
شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران به منظور کاهش توليد محصول جانبي آلکیلات سنگین (HAB) و همچنین ارتقای كيفيت و افزایش میزان تولید آلكيل بنزن خطي (LAB)، با همکاری شرکت Sinopec طرح هیدروژن‌دهی انتخابی دی‌الفین‌ها (DSH) را در سال 1387 با موفقيت به بهره‌برداري رساند. 
 
شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران در سال 1389 موفق به دريافت استاندارد ملي برای محصولات خود گردید و برگ زرین دیگری را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانید.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: