کد خبر: ۱۶۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 03 July 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی پیش بینی بلند مدت قیمت نفت برنت را تا ۶۰ دلار در هر بشکه نسبت به ۶۵ میلیون دلار قبلی پایین آورد.

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز ،مورگان استنلی پیش بینی بلند مدت قیمت نفت برنت را پایین آورد و اعلام کرد بازار نفت در 2019 پس از تمدید توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش متعادل است.

این بانک پیش بینی بلند مدت قیمت نفت برنت را تا 60 دلار در هر بشکه نسبت به 65 میلیون دلار قبلی پایین آورد، در حالی که انتظار دارد قیمت این شاخص جهانی تا حدود 65 دلار در هر بشکه در سه ماهه آینده نوسان داشته باشد.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک و متحدانش طی ائتلافی باعنوان اوپک+ توافق کردند قرارداد کاهش تولید نفت را تا مارس 2020 تمدید کنند . اعضای این ائتلاف اختلافات خود را کنار گذاشتند تا قیمت نفت را افزایش دهند.

 این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد:« کاهش تولید اوپک با متعادل کردن بی ثباتی های موقت  در عرضه و تقاضا بسیار موثر خواهد بود. ولی  تاریخ نشان می دهد این کاهش تولید وقتی تبدیل به انتقال سهم بازار شود، بیشتر با کاهش قیمت همراه خواهد بود تا افزایش آن».

  کاهش تولید که برای متعادل کردن موقت بازار آغاز شده بود ،حالا به تلاشی دائمی برای مدیریت بازار تبدیل شده است که بر ضعف در زیر بنای عرضه و تقاضا تاکید می کند.

 مورگان استنلی حالا انتظار دارد عربستان سعودی به تولید حدود 10 میلیون بشکه در روز یا کمی کمتر از آن تا 2020 ادامه دهد و همچنان تابع سهمیه 10.3 میلیون بشکه ای خود از توافق کاهش تولید باشد. این بانک اعلام کرد بازار نفت در 2020 ، 0.3 میلیون بشکه عرضه اضافی خواهد داشت که نسبت به تخمین قبلی 0.7 میلیون بشکه در روز کمتر است.

« ولی در کوتاه مدت عوامل جبران کننده ای وجود دارند. افزایش تقاضای فصلی احتمالا بر کاهش ذخایر نفت در آمریکا طی دو تا سه ماه آینده تاثیر میگذارد و ریسک قیمت بالای نفت را به وجود می آورد». مورگان استنلی اضافه کرد سازمان بین المللی دریانوردی  باید پالایش نفت خام را در سه ماهه چهارم سال جاری و سه ماهه اول 2020 افزایش دهد تا از قیمت نفت حمایت کند.

 طبق قوانین سازمان بین المللی دریانوردی در مورد سوخت دریایی،  محتوای سولفور این سوخت باید تا 0.5 درصد باشد که نسبت به 3.5 درصد فعلی بسیار کمتر است و هدف آن مهار آلودگی دریایی است.

 این بانک همچنین اعلام کرد ضعیف شدن ارز آمریکا و اقدامات تحریک کننده بانک مرکزی در بحبوحه ضعف اقتصادی می‌تواند قیمت نفت را بالاتر ببرد.

 قیمت نفت روز سه شنبه بیش از 4 درصد کاهش یافت. نفت برنت 62.40 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به فصل قبل 4.1 درصد کاهش داشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم 4.8 درصد پایین آمد و به 56.25 دلار در هر بشکه رسید.
برچسب ها: قیمت نفت ، بازار نفت ، اوپک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: