کد خبر: ۱۶۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 27 June 2019
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که صندوق حمایت از مستاجران تا ۷۰ درصد رقم رهن خانه‌های مسکونی را شامل شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که صندوق حمایت از مستاجران تا ۷۰ درصد رقم رهن خانه‌های مسکونی را شامل شود.

 به گزارش «ایسنا»، فرهاد دژپسند دیروز در حاشیه جلسه هیات‌وزیران در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت صندوق حمایت از مستاجران پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در فصل جابه‌جایی مستاجران قرار داریم و این اقشار در این ایام فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند، به‌دنبال تعیین رابطه‌ای میان رهن و اجاره هستیم و در این زمینه هدفمان نوعی طرفداری از مستاجران است.

در این راستا صندوقی را طراحی و به رئیس‌جمهوری پیشنهاد دادیم که در آن با سپرده‌گذاری و تامین منابع از روش‌های پیشنهادی، وجهی قرار بگیرد تا وام‌هایی به مستاجران اعطا شود. وی با بیان اینکه وجه این وام‌ها به موجران پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال طراحی شرایطی هستیم تا براساس آن وام‌های صندوق حمایت از مستاجران با نرخی تسویه‌حساب شود که این اقشار متحمل فشار زیادتری نشوند.

 وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات به‌دلیل تامین منابع از درون اقتصاد موجب ایجاد تورم نمی‌شود، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا ۷۰ درصد از مبلغ رهن خانه از محل اعتبارات این صندوق پرداخت شود با این حال این رقم هنوز قطعی و تصویب نشده و در دست بررسی است؛ در این باره از دستگاه‌های مختلف در حال نظرخواهی هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: