کد خبر: ۱۶۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۸ - 23 June 2019

 بانکداری ایرانی ـ معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم تلاش می‌شود که از طریق ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری اقدام شود، گفت: برای حمایت از شرکت‌های آسیب‌دیده از سیل با ارسال نامه‌ای به استانداری‌ها و پارک‌های علم و فناوری درخواست شده است اسامی این دسته از شرکت‌ها را به صندوق اعلام کنند.

دکتر سیاوش ملکی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا/، با اشاره به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های مستقر در مناطق محروم با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست‌ها سقف خدمات ما برای این دسته از شرکت‌ها حداکثری است، افزود: به عنوان نمونه در حوزه خدمات توانمندسازی سقف بهره‌مندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم بیشتر از شرکت‌های مستقر در مناطق برخوردار است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه سیاست صندوق، ورود به جمع شرکای شرکت‌های دانش‌بنیان نیست، اظهار کرد: در زمینه تأمین سرمایه اولیه شرکت‌ها هر چند که مجاز به پیوستن به جمع شرکا هستیم، ولی سیاست ما در این حوزه حتی در مناطق محروم کمک به شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

ملکی‌فر خاطر نشان کرد: در مناطق محرومی که شرکای بخش خصوصی به هر طریقی آمادگی لازم برای تشکیل صندوق پژوهش و فناوری نداشته باشند، صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به تأمین سرمایه لازم برای تشکیل صندوق پژوهش و فناوری خواهد کرد.

به گفته وی، بر این اساس این صندوق تاکنون ۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های پژوهش‌و فناوری اعطا کرده است.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری به حمایت‌های این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده اشاره کرد، گفت: از مجموع بیش از ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور، بر اساس آخرین آمار کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ۳۷ شرکت در استان گلستان، ۱۹ شرکت در استان لرستان، ۴۵ شرکت در استان کرمانشاه، ۷۲ شرکت در استان خوزستان و ۱۵۴ شرکت در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که ممکن است بر اثر سیل دچار آسیب شده باشند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیأت عامل صندوق پس از وقوع سیل، با استانداری‌های مناطق سیل‌زده مکاتبه و رونوشتی هم برای سازمان صنایع و معادن استان، پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های مربوط ارسال کردیم و از آنها خواستیم شرکت‌های آسیب‌دیده در سیل را شناسایی و اسامی و میزان خسارت وارد شده به آنها را به صندوق اعلام کنند.

ملکی‌فر با بیان اینکه تاکنون گزارشی از پارک علم و فناوری گلستان به ما ارسال شده است، یادآور شد: در این استان ۸ شرکت و یک شرکت از استان خوزستان اعلام خسارت کردند که اقداماتی خوبی برای کمک به آنها انجام شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به جزئیات مصوبات هیأت عامل این صندوق، افزود: مصوبات هیأت عامل دارای دو محور اصلی است. اگر شرکتی در سیل آسیب دید و از صندوق کمک خواست، در این زمینه تسریع شود و تقاضای تسهیلات به این شرکت‌ها خارج از نوبت بررسی خواهد شد.

وی محور دوم این مصوبات را در خصوص بازپرداخت تسهیلات شرکت‌های آسیب‌دیده در سیل عنوان کرد و افزود: بازپرداخت اقساط شرکت‌هایی که پیش از وقوع سیل از صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون قادر به بازپرداخت اقساط نیستند را تا سقف ۸ ماه امهال کرده‌ایم.

ملکی‌فر، با بیان اینکه در استان گلستان ۸ شرکت آسیب دیده از سیل درخواست بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق داشتند که این مبلغ در صندوق مصوب شده است، اظهار کرد: این دسته از شرکت‌ها می‌توانند به طور مستقیم به صندوق مراجعه کنند و درخواست امهال اقساط وام خود را ارائه دهند و یا می‌توانند از طریق پارک‌های علم و فناوری و استانداری‌ها در این زمینه اقدام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: