کد خبر: ۱۶۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 20 June 2019
چهارشنبه شاخص ارزی کشور به دو افت متوالی خود پایان داد و ارزش آن حدود ۴/ ۰ درصد افزایش یافت. ساعت ۱۶ روز گذشته هر دلار آمریکا به بهای ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله شد و رشد روزانه ۵۰ تومانی را تجربه کرد. 

دیروز نوسان نرخ حواله درهم تاثیر محسوسی بر نرخ ارز داشت. قیمت درهم پیش از ظهر تا سطح ۳ هزار و ۶۰۰ تومان افت کرد و باعث شد تا دلار تا قیمت ۱۳ هزار و ۷۰ تومان تنزل کند. با این حال بازگشت نرخ درهم به مدار صعود دلار را با خود همراه کرد.

 حال دو خبر در آینده نزدیک بر سمت‌ و سوی دلار اثر خواهد گذاشت. کاهشی‌های بازار تمرکز خود را روی خبر آغاز به کار بازار متشکل ارزی از هفته آینده متمرکز کرده‌اند؛ در حالی که ا‌فزایشی‌ها نتیجه نشست «FATF» را مد نظر قرار داده‌اند.


تبعیت سکه از دلار در دوراهی با اونس

هر سکه طرح جدید در معاملات روز چهارشنبه ضمن ثبت رشد روزانه 25 هزار تومانی، راس ساعت 4 بعد از ظهر به بهای 4 میلیون و 655 هزار تومان به فروش رسید. افزایش قیمت سکه در حالی رخ داد که اونس طلا در بازار جهانی به دلیل خبرهای مطلوب از سمت جنگ تجاری چین و آمریکا نزولی شد و ۶ دلار از ارزش خود را از دست داد. با این حال رشد ۴/ ۰ درصدی شاخص ارزی کشور منجر به افزایش ۵/ ۰ درصدی قیمت سکه شد.

 نوسان دیروز دلار بیشتر تحت تاثیر نرخ حواله درهم قرار داشت و اخبار غیر‌اقتصادی مانند حمله راکتی به منطقه نفتی برجسیه در غرب بصره نتوانست تاثیری بر روند نرخ ارز داشته باشد. با تغییرات قیمتی صورت‌گرفته حباب سکه با محاسبه مالیات ارزش افزوده ۳۰ هزار تومان ارتفاع گرفت و در سطح ۶۷ هزار تومان ایستاد.


افت طلا با خبر مثبت از مذاکرات تجاری

هر اونس طلا در بازار جهانی طی معاملات روز قبل 5/ 0 درصد افت کرد و ساعت 16 به بهای 1343 دلار به فروش رسید. فلز زرد که سه‌شنبه تا مرز 1353 دلاری پیش رفته بود به دلیل روشن شدن چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی کاهشی شد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد که گفت‌وگوی مناسبی با همتای چینی خود داشته است و در حاشیه نشست گروه ۲۰ با وی دیدار خواهد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در همین راستا گفت که بر اساس تجربه تاریخی حصول نتایج مثبت از مذاکرات امکان‌پذیر خواهد بود. حال نگاه بازار طلا معطوف به جلسه چهارشنبه شب کمیسیون بازار باز فدرال رزرو خواهد بود. 

۸۰ درصد احتمال دارد که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه جولای کاهش دهد که در آن صورت، طلا سوخت بیشتری برای صعود پیدا خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: