کد خبر: ۱۶۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 16 June 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات نخستین روز هفته ۱۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید.
هر دلار آمریکا طی معاملات نخستین روز هفته ۱۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید. 

افت بیش از ۷/ ۰ درصدی شاخص ارزی کشور در حالی رخ داد که برخی از دلالان فکر می‌کردند روند صعودی انتهای هفته گذشته نرخ ارز با افزایش تنش‌های منطقه‌ای ادامه خواهد یافت. با این حال وعده‌های رئیس بانک مرکزی تحقق یافت و بازار ارزی کشور با شروع کار در روز شنبه نزولی شد. 

همتی پیش‌تر اعلام کرده بود: «روز شنبه بازار ارز به طور جدی با نرخ منطقی مانند چند روز گذشته، کار خود را آغاز می‌کند.» افزایش عرضه توسط صرافی‌های بازارساز، عقبگرد نرخ حواله درهم از سطح ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی، اخبار مرتبط با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی و همراهی نوسان‌گیران با بازارساز برای جلوگیری از زیان منجر به کاهش دلار شد.

ریز نوسان سکه

هر سکه طرح جدید طی معاملات شنبه تنها 5 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و ساعت 16 به بهای 4 میلیون و 675 هزار تومان مبادله شد. کاهش 7/ 0 درصدی نرخ ارز در بازار داخلی سکه را نیز با خود همراه کرد و منجر به اصلاح 1/ 0 درصدی این دارایی گرانبها شد.

 با این حال واکنش سکه به افت دلار بسیار خفیف بود و عمده دلیل آن رشد بهای اونس طلا در بازار جهانی بود.

 در هنگام اتمام معاملات هفته قبل، بهای هر اونس طلا در سطح ۱۳۳۰دلار قرار داشت؛ در حالی که طی تعطیلات به اوج ۱۴ ماهه ۱۳۵۶دلاری نیز رسید و با قیمت ۱۳۴۲دلار به استقبال تعطیلات رفت. دلار در بازار داخلی نیز بدون توجه به تنش‌های عمدتا سیاسی و مطابق نظر رئیس بانک مرکزی از مدار صعودی جدا شد و به کاهش قیمت پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: