کد خبر: ۱۶۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 15 June 2019
طی مراسمی که امروز در محل شرکت تامین سرمایه بانک ملت برگزار شد، روح‌الله حسینی مقدم به عنوان مدیرعامل جدید تامین سرمایه بانک ملت معرفی شد. مسعود سلطان زالی تا پیش از این عهده دار این سمت بود.
طی مراسمی که امروز در محل شرکت تامین سرمایه بانک ملت برگزار شد، روح‌الله حسینی مقدم به عنوان مدیرعامل جدید تامین سرمایه بانک ملت معرفی شد. مسعود سلطان زالی تا پیش از این عهده دار این سمت بود.

 ابراهیم‌پور، مدیرعامل گروه مالی ملت، در ابتدای جلسه معارفه مدیرعامل جدید تامین سرمایه این بانک اظهار داشت: شرکت تامین سرمایه با عملکرد خود در نظام رتبه‌بندی شرکت‌های گروه مالی ملت جایگاه نخست را به خود اختصاص داده که نشان‌دهنده زحمات دوستان در مدیریت این مجموعه بود و امیدوارم با حضور آقای حسینی مقدم شاهد تداوم مسیر و رشد روزافزون شرکت تامین سرمایه باشیم. 

سلطان‌زالی، مدیرعامل سابق تامین سرمایه بانک ملت نیز با بیان اینکه اولویت‌های شرکت در آغاز فعالیت شامل مواردی چون ارتقا جایگاه شرکت در صنعت، توسعه خطوط کسب و کاری، رفع اختلافات پیشین با مشتریان و احیای ارتباطات شرکت با مجموعه‌های بزرگ  مانند شرکت ملی نفت و اصلاح موانع موجود در  راهبری شرکت بوده است, گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته طی این دوره در تمامی این حوزه‌ها به اهداف مدنظر دست یافتیم.

وی در خصوص مهم‌ترین موانع راهبری شرکت در آغاز تصدی مسئولیتش در تامین سرمایه بانک ملت، به چهار موضوع اشاره کرد و گفت: ایجاد ثبات در منابع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سامان‌دهی فرآیند پشتیبانی صندوق‌ها، وصول و تعیین تکلیف مشکلات مربوط به مطالبات معوق شرکت، تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های حقوقی پیش از سال ۹۶ و عدم تشکیل پرونده جدید و همچنین بروزرسانی ساختار سازمانی متناسب با نیازهای روز و آموزش نیروی انسانی از مهمترین مسایل بود.

سلطان‌زالی در خصوص فعالیت‌های بازارگردانی نیز تصریح کرد: تعهدات بازارگردانی اوراق درآمد ثابت از مبلغ ۱.۱۱۵ میلیارد تومان در ابتدای سال ۹۶ به رقم ۴.۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است که عملاً سکوی درآمدی بسیار مطمئنی را برای شرکت ایجاد کرده و با عنایت سهامداران محترم و در جهت توسعه فعالیت‌ها و ظرفیت پذیرش تعهدات آتی، در این دوره سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵۵۰ میلیارد افزایش یافته است.

وی ضمن تشریح مشکلات ناشی از جذب منابع ناپایدار به صورت مقطعی در سال ۱۳۹۵، اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت ایجاد ثبات در منابع صندوق‌ها، هم اکنون بالغ بر ۴.۶۵۰ میلیارد تومان منابع با ثبات در صندوق‌های این شرکت وجود دارد.


سلطان زالی در خصوص امور جاری تامین سرمایه بانک ملت گفت: در حوزه تامین مالی در حال حاضر مجموعاً ۱.۳۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی دارای مجوز انتشار از مراجع مربوطه جهت تأمین مالی شرکت‌های پارس خودرو، هواپیمایی آتا، گروه آبادراهان پارس و شهرداری شیراز وجود دارد که به زودی عملیاتی خواهند شد. همچنین مبلغ ۲.۳۰۰ میلیارد تومان پرونده اوراق بدهی با عاملیت شرکت تامین سرمایه بانک ملت در جریان کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح است که تقریباً تمامی آن‌ها در مراحل پایانی قرار دارند، این اوراق از شرکت‌هایی نظیر توسعه نفت و گاز صبای کنگان، پیوند گستر پارس، تولید نیروی جنوب غرب آسیا، صنعت غذایی کورش، پدیده شیمی قرن و همچنین شرکت گل‌گهر است که مجموعاً ۳.۶۰۰ میلیارد تومان آماده انتشار در شرکت وجود دارد.

وی در پایان با آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید و مجموعه تامین سرمایه بانک ملت گفت انتصاب جناب آقای حسینی‌مقدم به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مایه امیدواری در جهت تداوم موفقیت‌های روزافزون مجموعه تامین سرمایه بانک ملت و پیگیری برنامه‌های شرکت است.

در پایان حسینی‌مقدم با تشکر از مجموعه بانک ملت و دکتر سلطان‌زالی گفت: من به واسطه مسئولیت خود پیش از این با اکثر شرکت‌های تامین سرمایه سر و کار داشتم، به خصوص شرکت تامین سرمایه ملت که جز شرکت‌های پرکار و خوب بازار سرمایه بود و ما با دوستان در این شرکت آشنایی داشتیم و چون این شرکت طی مدت اخیر کارهای بزرگی انجام داده، ادامه این مسیر کار سختی است و عملاً حضور دکتر سلطان‌زالی در راس این شرکت و موفقیت‌های ایشان کار را برای هر کسی که بعد از ایشان بیاید سخت می‌کند، امیدوارم با کمک همکاران مجموعه بتوان این مسیر و اجرای برنامه‌های تدوین شده را ادامه دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: