کد خبر: ۱۶۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - 13 June 2019
هر دلار آمریکا در معاملات چهارشنبه 80 تومان افزایش قیمت پیدا کرد و راس ساعت ۴ بعد از ظهر به بهای ۱۳ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.
هر دلار آمریکا در معاملات چهارشنبه 80 تومان افزایش قیمت پیدا کرد و راس ساعت ۴ بعد از ظهر به بهای ۱۳ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید. 

پس از اتمام روز دوشنبه فرکانس دلار محدود شده است و این ارز در معاملات دیروز در بازه محدود ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومانی تا ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومانی نوسان کرد. با توجه به ابهام حاکم بر فضای بازار کمتر معامله‌گری حاضر به خرید و فروش است و اکثر نوسان‌گیران منتظر دریافت اطلاعات بیشتری برای ورود به معاملات هستند.

 شاید مشخص شدن دلایل سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان و نتایج گفت‌وگو‌ی‌ ایشان با مقامات ایرانی بتواند سمت و سوی دلار در روزهای آتی را مشخص کند. با این حال عبور نرخ ارز از مرز روانی و خروج از کانال ۱۲ هزار تومانی نشانه‌ای است که افزایشی‌های بازار را برای روزهای آینده امیدوار کرده است.

دو اهرم رشد سکه

ساعت 16 روز چهارشنبه هر سکه طرح جدید به بهای 4 میلیون و 520 هزار تومان به فروش رسید که این قیمت 30 هزار تومان بیشتر از روز سه‌شنبه است. رشد 67/ 0 دیروز سکه مرهون افزایش توامان ارزش شاخص ارزی کشور و اونس طلا در بازار جهانی بود. افزایش ریسک‌های اقتصادی به واسطه مکدر شدن چشم‌انداز مذاکرات تجاری چین و آمریکا بهای هر اونس از فلز زرد را تا ۱۳۳۶ دلار افزایش داد. 

از سمت دیگر در فضای مبهم بازار ارزی کشور قیمت دلار با رشد ۶/ ۰ درصدی به بالای مرز روانی ۱۳ هزار تومانی بازگشت. نتایج سفر شینزو آبه به‌کشورمان می‌تواند روی روند روزهای آتی قیمت سکه اثرگذار باشد. در صورت دریافت پالس‌های مثبت سیاسی سطوح قیمتی پایین‌تر دور از ذهن نخواهد بود، در عین حال اخبار نامساعد می‌تواند به رشد دیروز سکه شتاب بیشتری دهد.

بازگشت طلا از کف هفتگی

هر اونس طلا در بازار جهانی طی معاملات روز قبل 14 دلار افزایش قیمت یافت و ساعت 16 به بهای 1336 دلار به فروش رفت. افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا کماکان مهم‌ترین عامل کاهش تمایل ریسک‌پذیری بین معامله‌گران و افزایش اقبال به سمت پناهگاه‌های امن سرمایه از جمله طلا محسوب می‌شود. با بالا رفتن سطح ریسک‌های سرمایه‌گذاری جریان نقدینگی به سمت دارایی‌های امن حرکت کرده تا از گزند نوسان قیمتی در امان بماند.

 سه‌شنبه‌شب دونالد ترامپ تداوم مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن را منوط به پذیرش ۵ شرط از طرف چین کرد. از طرف دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام تمایل این کشور به ادامه‌ گفت‌وگو‌ها افزود در صورتی که آمریکا به اقدامات تنش‌آفرین خود ادامه دهد، چین پاسخی قاطع خواهد داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: