کد خبر: ۱۶۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 11 June 2019
به منظور ارتقاء امنيت مشتريان در هنگام استفاده از درگاههاي مجازي در خصوص استفاده از رمز دوم يكبار مصرف كارتهاي بانك مسکن ، سرويس رمز دوم پويا در بانک مسکن عملياتي شد .
به منظور ارتقاء امنيت مشتريان در هنگام استفاده از درگاههاي مجازي در خصوص استفاده از رمز دوم يكبار مصرف كارتهاي بانك مسکن ، سرويس رمز دوم پويا در بانک مسکن عملياتي شد .

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ،نیکوفر صفری رییس اداره بانکداری الکترونیک بانک مسکن اعلام کرد :به منظور ارتقاء امنيت مشتريان در هنگام استفاده از درگاههاي مجازي و بر اساس رهنمودهاي بانك مركزي در خصوص استفاده از رمز دوم يكبار مصرف كارتهاي بانكي ، امکان دریافت سرويس رمز دوم پويا در بانک مسکن فراهم شد .

وی افزود در حال حاضر مشتریان بانک مسکن  می توانند  با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانك مسكن بر اساس دستورالعمل "فعالسازي رمز پويا بر روي دستگاههاي خودپرداز بانك مسكن" رمز دوم پوياي خود را فعال نمايند  که در آينده نزديك، امكان فعال‌سازي از ساير درگاه‌ها( كيوسك، اينترنت‌بانك، همراه‌بانك و يا شعبه مورد نظر )نيز فراهم مي‌شود .

رییس اداره بانکداری الکترونیک گفت:در مرحله اول اجرا، امكان فعال‌سازي رمز دوم پويا به صورت اختياري براي تمامي مشتريان بانک مسکن فراهم مي‌باشد و در مراحل بعدي، قابليت استفاده از رمز پويا به جاي رمز اول كارت و پس از آن براي ورود كاربران به اينترنت‌بانك و همراه‌بانك و همچنين رمز حساب‌ها وجود خواهد داشت كه بهره‌برداري از این امكانات متعاقباً به مشتریان بانک مسکن اطلاع‌رساني خواهد شد.

 صفری گفت: كاربران مشتریان  در صورت تغيير شماره تلفن همراه، حتماً بايد تغيير شماره را به شعب اطلاع داده تا جهت جلوگيري از هر گونه سوء استفاده، بانک توكن‌هاي قبلي مشتري را باطل کند. (در حال حاضر قابليت موصوف صرفاً بر روي دستگاه خودپرداز فعال مي‌باشد)

وی در خصوص حساب‌هاي حقيقي و حقوقی اظهار داشت: در حسابهای حقیقی اشتراکی امكان فعال‌سازي رمز پويا بر روي تلفن همراه دارنده كارت (كسي كه كارت به نام ايشان صادر شده است) وجود دارد و در حساب‌هاي حقوقي نیز ، در صورت يكسان بودن شماره تلفن همراه (در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز) با شماره تلفن‌همراه ثبت شده در كد مشتري دارنده كارت، امكان فعال‌سازي رمز پويا وجود دارد.

همچنین رییس اداره بانکداری الکترونیک افزود: مشتري در صورت عدم نياز به استفاده از رمز پويا مي‌تواند از طريق دستگاه خودپرداز توكن كارت خود را غير فعال نمايد.

به گفته وی : طول رمز پوياي جايگزين رمز اول كارت، چهار رقم و طول رمز پوياي جايگزين رمز دوم كارت، هشت رقم می باشد.همچنین طول عمر رمزهاي پويا حداكثر 60 ثانيه است و پس از اين زمان، رمز توليد شده منقضي و غير قابل استفاده می باشد ضمناً طول عمر رمزهاي پويا ممكن است در آينده توسط بانك تغيير نمايد.
صفری خاطر نشان کرد:رمزهاي پويا در طول عمر خود، صرفاً يك‌بار توسط بانك پذيرفته و صرفاً براي استفاده از خدمات مبتني بر «يك كارت مشخص از بين كارت‌هاي صادر شده توسط بانك» قابل استفاده مي‌باشند.و پس از حداكثر پنج تلاش ناموفق متوالي براي ورود رمز پويا در يك مدت‌ زمان معين، ارائه خدمت مرتبط به طور موقت مسدود مي شود. در اين خصوص لازم است مشتري با مراجعه به نزديك‌ترين دستگاه خودپرداز، مجدداً فرآيند فعال‌سازي رمز پويا را انجام دهد. 

وی همچنین در خصوص فرآيند اجرايي عمليات توليد رمز پويا از طریق دستگاه خودپرداز اظهار داشت: پس از ثبت درخواست مشتری ،از طریق دستگاه خودپرداز و پس از فعال سازی رمز پویا پيغامي مبني بر غير فعال شدن رمز (ثابت) در صفحه دستگاه خودپرداز نمايش داده مي‌شود که در صورت تأييد پيغام توسط مشتري، شماره تلفن همراه از مشتری دریافت مي‌شود.شماره تلفن همراه وارده شده توسط مشتري با شماره همراه ثبت شده در سامانهCIF، تطبيق داده شده و در صورت يكسان بودن شماره تلفن همراه، ادامه عمليات انجام مي‌گیرد و در صورت مغايرت، پيغامي مبني بر لزوم مراجعه حضوري به شعبه نمايش داده مي‌شود.

در صورت يكسان بودن شماره تلفن همراه وارد شده توسط مشتري با شماره درج شده در CIF، كد فعال‌سازي به تلفن همراه مشتري (به صورت پيامك) ارسال مي‌شود.که اين پيامك حاوي مسير نصب برنامه (اپليكيشن) توليد رمز پويا نيز مي‌باشد. پس از وارد نمودن كد فعال‌سازي به مشتري رسيد حاوي كليد ثبت نام (توكن نرم‌افزاري)، ارائه مي‌شود که این کد عبارتی مرکب از اعداد،حروف و نشانه ها است که به صورت چاپی به مشتری داده می شود.ضمناً جهت سهولت در درج كليد ثبت نام، اين امكان وجود دارد كه رسيد چاپي به صورت باركد دو بعدي صادر شود.. نرم‌افزار توليد رمز پويا، قابليت دريافت كليد ثبت نام به هر دو صورت رشته‌اي و اسكن باركد دو بعدي را دارا مي‌باشد.پس از انجام فرآيند موصوف، رمز پويا براي كارت فعال و رمز ثابت غير فعال مي‌شود.

رییس اداره بانکداری الکترونیک در پایان اظهار داشت:در روزهای اخیر پیامکی به مشتریان بانک مسکن ارسال شده و از آنان خواسته شده تا با مراجعه به خودپردازهاي بانك مسكن، نسبت به فعال سازي رمز دوم يكبار مصرف خود اقدام نمايند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: