کد خبر: ۱۶۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 11 June 2019
بانکداری ایرانی - این بانک با داشتن 50 میلیارد سهم به ارزش 3935 ریال ، ارزش بازار 195 هزار میلیارد ریال در ردیف نخست ارزش گذاری بانک های بورسی قرار دارد .

بانکداری ایرانی  -  سهام بانک ملت،  دارای ارزش ویژه ای است که نیست به دیگر بانکها جایگاه ممتازی را کسب می کند. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، بانک ملت در 30 بهمن 1387 با 1310 میلیارد تومان سرمایه و با قیمت 105 تومانی وارد بازار سرمایه شد.
 
از آن تاریخ تا کنون چندین مرحله افزایش سرمایه داده و از رقم 1310 میلیارد تومان به سرمایه پنج هزار میلیارد تومانی رسید اما این پایان کار بانک ملت نبود؛ چرا که در ماه های اخیر صحبت از افزایش سرمایه بانک ملت شده که در صورت اجرا،  ممکن است تحولات بزرگی در خصوص بانک ملت رخ دهد.
 
این بانک در حال حاضر با قیمت 3935 ریالی خود با ارزش ترین سهام بورسی بوده و با وجود اینکه بانکی مانند اقتصاد نوین  با قیمت 4185 بیشترین قیمت سهام بانکی را داراست یا  بانک تجارت با داشتن 223 میلیارد عدد سهم فاصله معناداری با ارزش بازار بانک ملت دارند . 
 
در واقع بانک ملت  با داشتن 50 میلیارد سهم به ارزش 3935 ریال ، ارزش بازار  195 هزار میلیارد ریال در ردیف نخست ارزش گذاری بانک های بورسی قرار دارد . 
 
از طرف دیگر بانک ملت بر اساس دستورالعمل جدید بانک ملت ، چنانچه افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار دهد  به بزرگترین بانک بورسی  و حتی ایران تبدیل می شود چرا که  برخی از شنیده ها حکایت از آن دارد که ذخیره  ارزی بانک ملت بالغ بر هشت میلیارد دلار است که این مساله می تواند یکی بزرگترین رویداد بانکی در سال های اخیر تلقی شود . 
 
از طرف دیگر بر اساس آخرین ترازنامه بانک ملت، اندوخته قانونی بانک ملت بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال ، دارایی  بانک 2577 هزار میلیارد ریال ، مطالبات بانک 376 هزار میلیارد ریال ، درآمد مشاع بانک  130 هزار میلیارد ریال و غیرمشاع بانک 50 هزارد میلیارد ریال است. 
 
این اقلام سبب جذابیت بیشتر سهام بانک ملت شده و توانسته این بانک را به خواستنی ترین بانک بورسی تبدیل کند.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: