کد خبر: ۱۶۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 10 June 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رفت.
هر دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رفت. 

افت ۲/ ۳ درصدی دیروز شاخص ارزی کشور سنگین‌ترین کاهش روزانه از ۳۰ اردیبهشت بود و نرخ ارز را به کمترین حد خود از ۲۸ بهمن رساند. 

برخی از فعالان بازار معتقدند که افزایش عرضه و اسکناس‌های نقدی در بازار توسط بازارساز از کاهش دلار حمایت کرد و تداوم افت نرخ حواله درهم به این روند شدت بخشید. گروه دیگری نیز عدم توانایی دلار در شکست مقاومت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی در چند روز اخیر را عامل اصلی ورود آن به کانال جدید می‌دانند. افزایش حجم خالی‌فروشی معامله‌گران بزرگ از اواسط شنبه نیز بر افت دلار اثرگذار بود.

تبعیت مجدد سکه از دلار

ساعت 16 دیروز هر سکه طرح جدید به بهای 4 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد و افت روزانه 130 هزار تومانی را تجربه کرد. تداوم ریزش دلار و ورود این ارز به کانال ۱۲ هزار تومانی برای نخستین بار در سال ۹۸ اثر افزایشی اونس طلا بر سکه را خنثی کرد و منجر به افت ۸/ ۲درصدی این دارایی ارزشمند شد. پیش از این سکه در تاریخ ۱۴اسفند قیمت‌های پایین‌تر را تجربه کرده بود. 

طی معاملات روز قبل مقاومت مهم ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی شکسته شد، با این حال معامله‌گران این بازار امیدوارند با تداوم رشد اونس طلا و توقف روند نزولی نرخ ارز، بهای سکه دوباره به بالای مرز مذکور بازگردد. دیروز حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده در ارتفاع ۷۹ هزار تومان ایستاد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: