کد خبر: ۱۶۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 15 June 2019
بانکداری ایرانی ـ از سال 96 تا کنون دولت سهام بیمه البرز را روی میز عرضه قرار داده و از اسفند 96 سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که سهم دولت از این شرکت که معادل 17.34 درصد است را می فروشد اما تا کنون اتفاقی رخ نداده است؛ چرا که دولت قیمت گزافی اعلام کرد.
 بانکداری ایرانی  ـ   از سال 96  تا کنون دولت سهام بیمه البرز را روی میز عرضه قرار داده و از اسفند 96 سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که سهم دولت  از این شرکت که معادل 17.34 درصد است را می فروشد اما تا کنون اتفاقی رخ نداده است؛ چرا که دولت قیمت گزافی اعلام کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی  ، به دلیل همین گرانی قیمت سهام شرکت بیمه البرز برای واگذاری،  بعد از اسفند 96 ، دولت چندین بار اقدام به فروش سهام این شرکت کرد  اما باز هم فروش نرفت. 
بر اساس این گزارش، در سال 96 دولت اعلام کرده است : « قیمت پایه اعلام شده برای این دارایی مالی ،معادل است با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20درصد به شرط آنکه هر سهم از 1275 کمتر نباشد.»

امروز قیمت هر سهم شرکت بیمه البرز 1432 ریال است و درصورت  محاسبه 20درصدی مورد نظر دولت،  باید هر سهم شرکت  1718 ریال فروخته شود اما سوال این جاست که آیا مشتری با این قیمت پای سهام بیمه البرز پول می ریزد؟ 

وضعیت مالی بیمه البرز

بیمه البرز در سال 97 بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که بر اساس آن 22 هزار و 938 میلیارد ریال  درآمد داشته ولی 19 هزار و 937 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.

در نهایت بیمه البرز با افزایش 10 درصدی نسبت به سال 96 بالغ بر 641 میلیارد ریال سود خالص ساخته که برای هر سهم 160 ریال سود در نظر گرفت . 

این شرکت چهار هزار میلیارد ریالی 220 ریال اندوخته قانونی ، 546 میلیارد ریال اندوخته سرمایه‌ایی و 921 میلیارد ریال سود انباشته دارد که بر اساس ان پنج هزار میلیارد ریال حقوق صاحبان سهام دارد . 

بیمه البرز به فروش نخواهد رفت

از طرف دیگر نسبت سود خالص و ناخالص به فروش نیز چنگی به دل نمی زند و با وجود  مشکلاتی که برای شرکت های بیمه در خصوص هزینه های آنها وجود دارد همانند دوره های قبل، سهام شرکت بیمه البرز فروش نخواهد رفت و دولت باید توهم با ارزش بودن بیمه البرز را از خود دور کند و در فروش قیمت سهام شرکت کمی انعطاف به خرج دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: