کد خبر: ۱۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 09 June 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات آغازین هفته ۱۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۳ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش رسید.
هر دلار آمریکا طی معاملات آغازین هفته ۱۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۳ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش رسید.

 افت ۳/ ۱ درصدی روز شنبه چهارمین کاهش متوالی شاخص ارزی کشور بود و بازدهی این ارز را از ابتدای سال به منفی ۲/ ۰ درصد رساند. پیش از این در تاریخ ۲۷ اسفند دلار در قیمت پایین‌تری قرار گرفته بود. اخبار متناقض عمدتا سیاسی در بازار باعث شده است تا انتظارات ذهنی معامله‌گران در دو‌راهی قرار گیرد و احتیاط در خرید و فروش دلار بیشتر شود. 

در این فضای محتاطانه بانک‌مرکزی با تقویت کانال عرضه مقدمه افت دلار را فراهم آورده است. حال باید منتظر سیاست بازارساز در خصوص مرز روانی ۱۳ هزار تومانی باشیم.


غلبه اونس طلا بر نرخ ارز

هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز شنبه به بهای ۴ میلیون و ۵۸۰هزار تومان به فروش رسید و رشد روزانه ۲۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

 اوج‌گیری اونس طلا به بالای مرز ۱۳۴۰ دلاری همچون دوشنبه هفته قبل اثر افت دلار بر نوسان سکه را خنثی کرد تا این دارایی ارزشمند شاهد رشد ۴/ ۰درصدی باشد. 

افزایش بهای طلای جهانی از همان ابتدا در معاملات بازار سکه خود‌نمایی کرد و باعث شد تا بهای سکه به کانال ۴ میلیون و ۶۰۰هزار تومانی نیز وارد شود. با این حال چهارمین افت متوالی نرخ ارز باعث شد تا بهای سکه از اوج روزانه اصلاح شود. افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و فشار ایالات متحده بر مکزیک از جمله مولفه‌های افزایش بهای طلا محسوب می‌شوند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: