کد خبر: ۱۶۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - 08 June 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات روز دوشنبه 30 تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت به قیمت 13 هزار و 300 تومان به کار خود پایان داد.
هر دلار آمریکا طی معاملات روز دوشنبه 30 تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت به قیمت 13 هزار و 300 تومان به کار خود پایان داد. 

شاخص ارزی کشور برای چهارمین هفته متوالی نزولی بود و این بار بازده منفی 3/ 3 را به ثبت رساند که با توجه به فضای نیمه تعطیل افت چشمگیری به حساب می‌آید. 

دلار در سه روزی کاری هفته گذشته گارد نزولی خود را حفظ کرد و در برخی ساعات دوشنبه در قیمت‌های پایین‌تر نیز معامله شد. هم اکنون دو مقاومت 13 هزار و 200 تومانی و 13 هزار تومانی پیش روی حرکت کاهشی دلار قرار دارد. در هفته جاری سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان و مشخص شدن هدف از ملاقات ایشان بر نرخ ارز اثرگذار خواهد بود.

حرکت مخالف سکه و دلار در روز آخر

هر سکه طرح جدید روز دوشنبه 30 هزار تومان افزایش قیمت یافت و به بهای ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به فروش رفت. سکه با اینکه افت هفتگی ۹/ ۱ درصدی را تجربه کرد، اما نتوانست همگام با دلار در تمام روزهای هفته کاهش یابد

. عمده دلیل عدم تبعیت سکه از نرخ ارز در روز دوشنبه اوج‌گیری بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود؛ پارامتری که می‌تواند در هفته جاری نیز بر معاملات این دارایی ارزشمند اثرگذار باشد.

 دوشنبه بهای اونس طلا با رشد ۱۲ دلاری به سطح ۱۳۱۷ دلار رسید و اثر کاهش ۲/ ۰ درصدی نرخ ارز را روی سکه خنثی کرد. در طول تعطیلات اوج‌گیری فلز زرد ادامه یافت و ساعت ۱۶ روز جمعه به سطح ۱۳۳۵ دلار رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: