کد خبر: ۱۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - 03 June 2019
وزیراقتصاد ضمن دستور به مدیران بانک ها برای فروش اموال تا پایان سال جاری ، توصیه ایی برای واگذاری بنگاه‌های زیانده و حتی ورشکسته ارایه کرد.
وزیراقتصاد ضمن دستور به مدیران بانک ها برای فروش اموال تا پایان سال جاری ، توصیه ایی برای واگذاری بنگاه‌های زیانده و حتی ورشکسته ارایه کرد.

 فرهاد دژپسند در نشست با مدیران عامل بانک‌های دولتی بابیان اینکه برنامه واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک ها باید تا انتهای سال ۹۸ به سرانجام برسد از مدیران خواست تا برنامه مدون واگذاری‌ها شامل زمان بندی و شیوه‌های واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد را به معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارتخانه ارائه دهند.

وی با اعلام طراحی و تصویب شیوه‌های جدید واگذاری توسط هیأت عالی واگذاری در روزهای آینده که می‌تواند مورد استفاده بانک‌ها نیز قرار گیرد گفت: واگذاری این اموال می‌تواند به شیوه‌های مختلف از جمله فروش مستقیم، اجاره به شرط تملیک، واگذاری مدیریت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس یا هر شیوه مناسب دیگری صورت گیرد. همچنین با تصویب امکان واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها در قالب قانون ۴۴، تسهیل بیشتری در اجرای تکلیف قانونی بانک‌ها برای واگذاری اموال مازاد ایجاد می‌شود.

دژپسند همچنین با اشاره به تملیک برخی بنگاه‌های زیانده و حتی ورشکسته در قبال مطالبات از سوی بانک‌ها افزود: بانک‌هایی که ناچار از تملیک این گونه بنگاه‌ها شده‌اند، می‌توانند با بهره گیری از گروه های تخصصی، نسبت به ساماندهی و سپس واگذاری این بنگاه‌ها اقدام کنند و از این طریق ضمن احیا مطالبات، سود بیشتری نیز تحصیل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: