کد خبر: ۱۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 29 May 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک ایران زمین در سال 98 سال متفاوتی را تجربه خواهد کرد؛ چرا که با فروش شرکت‌های زیر مجموعه خود بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان عایدی خواهد داشت.

 بانکداری ایرانی  ـ بانک ایران زمین در سال 98 سال متفاوتی را تجربه خواهد کرد؛ چرا که  با فروش شرکت‌های زیر مجموعه خود بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان عایدی خواهد داشت.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی   ، بانک ایران زمین در نظر دارد که حدود 15  شرکت را واگذار کند که تنها دو شرکت، قریب به چهار هزار میلیارد تومان ارزش دارد .
 
کارشناسی پیرامون یکی ازمزایده های که در 19 اسفند برگزار نشان می دهد  که قریب به دو هزار میلیارد تومان سود نصیب شرکت کرده و شرایط بانک را متحول می‌کند.
 
چرا سال 98 سال مهمی است؟
 
مزیده این فروش ها در سال 97 برگذار شد اما به دلیل نبود مشتری ، فروشی صورت نگرفت. به همین دلیل فروش این اموال در سال 98 رخدادی بزرگ برای شرکت خواهد بود و بانک بواسطه شرکت داتام که از شرکت های معظم بانک ایران زمین است  در تلاش است که امسال این مزایده ها را با موفقیت به ثمر برساند.
 
دو فقره از ارزش گذاری 
 
در مزایده ای که  19 اسفند 97 نامه آن منتشر شد ارزش دو شرکت به شرح ذیل ارائه شد:
 
شرکت جاوید کبیر ماندگار (مالک پروژه موصوف به فردوس) به مبلغ 14،001،000 میلیون ریال و 49 درصد شرکت کیوان سپهر شعله افروز ( مالک پروژه موصوف به حقانی ) به مبلغ 5،882،000 میلیون ریال. سود حاصل از فروش شرکتهای فوق در صورت تایید حسابرسان مستقل شرکت و بانک در دفاتر اعمال خواهد شد .
 

دو مورد از مزایده بانک ایران زمین در اسفند 97 :

مورد نخست:

شرکت توسعه تجارت داتام (سهامی خاص) متعلق به بانک ایران زمین در نظر دارد سهام شرکتها به شرح آگهی را به بالاترین قیمت پیشنهادی ارائه شده واگذار نماید         

تاريخ برگزاري مزايده 13/12/1397

شرح موضوع مزايده و فرآيند آن        

شرکت توسعه تجارت داتام (سهامی خاص) متعلق به بانک ایران زمین در نظر دارد سهام شرکتهایی به شرح ذیل را از طریق مزایده عمومی و به بالاترین قیمت پیشنهادی ارائه شده بابت هریک از شرکتهای مورد مزایده، با رعایت مبلغ تعیین شده به عنوان پایه مزایده واگذار نماید:

 1 - بازرگانی و گردشگری پارتیا ، قصر سفید گلستان ، قصر روشن گلستان به صورت کنسرسیوم در حال احداث هتل در منطقه ناهارخوران گرگان بوده و به صورت یکجا به فروش میرسند.

2 - پیشگامان سلامت ساز ایرانیان

 3 - فراز پلیمر فردوس

 4 - پایانه باربری شرق

 5 - آسیا پادتن

 6 - افشره ساز فردوس       

دلایل عدم حصول نتیجه

واگذاری سهام شرکتها بدلیل عدم خریدار در سال 1397 میسر نگردید لکن فروش سهام شرکتهای موضوع مزایده در سال 1398 در دستور کار هیات مدیره شرکت توسعه تجارت داتام قرار دارد که اطلاعات تکمیلی و شرایط فروش پس از اخذ تصمیمات لازم درخصوص زمان واگذاری، در روزنامه های کثیر الانتشار شرکت درج خواهد گردید.      

 

مورد دوم:

شرکت توسعه تجارت داتام (سهامي خاص ) متعلق به بانک ايران زمين (سهامي عام) در نظر دارد سهام شرکتهايي به شرح آگهی مورخ 97/12/19 را از طريق مزايده عمومي و به بالاترين قيمت پيشنهادي ارائه شده بابت هر يک از شرکتهاي مورد مزايده، با رعايت مبلغ تعيين شده به عنوان پايه مزايده واگذار نمايد.        

تاريخ برگزاري مزايده  19/12/1397

شرح موضوع مزايده و فرآيند آن

شرکت توسعه تجارت داتام (سهامي خاص ) متعلق به بانک ايران زمين (سهامي عام) در نظر دارد سهام شرکتهايي به شرح ذيل را از طريق مزايده عمومي و به بالاترين قيمت پيشنهادي ارائه شده بابت هر يک از شرکتهاي مورد مزايده، با رعايت مبلغ تعيين شده به عنوان پايه مزايده واگذار نمايد

 1 - پیشگامان گستر رایمند ( سهامی خاص )

 2- نیرو گستر فتح ( سهامی خاص )- مهر آفرین اندیشه وصال (با مسئولیت محدود) به صورت مشارکتی در حال احداث هتل در حوالی حرم مطهر امام رضا در شهر مشهد مقدس بوده و به صورت یکجا به فروش می رسند

 3 - اسپرلوس ناب گوهر

 4 - اسپرلوس ابنیه کار ( سهامی خاص )

 5 - جاوید کبیر ماندگار ( سهامی خاص )

 6 - کیوان سپهر شعله افروز ( سهامی خاص )

 7 - اطلس تدبیر بیستون میهن ( سهامی خاص )

 8 - سهیل سرو پرشیا ( سهامی خاص )

 9 - فراساحل ایران ( سهامی خاص )  

نتايج برگزاري مزايده

درخواست خرید سهام صرفا دو مورد از شرکتهای موضوع مزایده، به شرح ذیل صورت پذیرفته است: شرکت جاوید کبیر ماندگار (مالک پروژه موصوف به فردوس) به مبلغ 14،001،000 میلیون ریال و 49 درصد شرکت کیوان سپهر شعله افروز ( مالک پروژه موصوف به حقانی ) به مبلغ 5،882،000 میلیون ریال. سود حاصل از فروش شرکتهای فوق در صورت تایید حسابرسان مستقل شرکت و بانک در دفاتر اعمال خواهد شد .

مبلغ مورد توافق    29,921,000 میلیون ریال  

نحوه تسويه

بخشی از ثمن معامله بصورت نقد - بخشی در قالب انتقال سهام شرکتهای بورسی و غیر بورسی و ملک - مابقی بصورت اقساط

تضمين هاي دريافت شده

وثائق مورد توافق طرفین    

خالص ارزش دفتري دارايي انتقالي      10,038,000 میلیون ریال   

 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: