کد خبر: ۱۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 28 May 2019
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه) پنج هزار و 679 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 223 هزار و 253 واحد رسید.
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه) پنج هزار و 679 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 223 هزار و 253 واحد رسید.

در معاملات امروز چهار میلیارد و ۷۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال در ۳۴۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۰۲ واحد افزایش به ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۶۲ واحد افزایش به ۳۵ هزار و ۱۰۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۲۲۰ واحد افزایش به رقم ۲۵۲ هزار و ۴۹۶ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۳۶۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۴۵۵ واحد افزایش داشتند.

در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۱۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۰۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۳۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۳۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۶۵ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۶۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۵۰ واحد، پتروشیمی فجر (بفجر) با ۳۵ واحد، کارخانجات داروپخش (دارو) با ۱۲ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، سیمان تهران، پتروشیمی آبادان و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۳۸ میلیون و ۸۷۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۷۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۷۸۷ واحد ثابت ماند.

در این بازار یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون) و نفت ایرانول (شرانل) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل افرانت (افرا)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) و تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: