کد خبر: ۱۵۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - 25 May 2019
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۸۵۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۸۵۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.

در معاملات امروز دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال در ۲۲۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۱۲ واحد افزایش به ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۱۶ واحد افزایش به ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۴۴۵ واحد کاهش به رقم ۲۴۱ هزار و ۱۸۰ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۹۷ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۹۵۲ واحد افزایش داشت.

در بین تمامی نمادها، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۳۳ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۲۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۵۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۴۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۳۱ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۲۳ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، ایران ترانسفو، لوله و ماشین سازی ایران و سرمایه گذاری خوارزمی در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه ۴۷۸ میلیون و ۴۸۶ هزار برگه سهم به ارزش ۸۸۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز کمتر از یک واحد افت داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۶۷۱ واحد ثابت ماند.

در این بازار یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و نفت ایرانول (شرانول) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: