کد خبر: ۱۵۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - 25 May 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک تجارت بر اساس قانون رفع موانع تولید در دوسال گذشته نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال از دارایی خود را در 688 مورد واگذار کرده و مبلغ آن را برای تسهیلات دهی به بخش تولید صرف کرده است.
 بانکداری ایرانی  ـ   بانک تجارت بر اساس قانون رفع موانع تولید در دوسال گذشته نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال از دارایی خود را در 688 مورد واگذار کرده و مبلغ آن را برای تسهیلات دهی به بخش تولید صرف کرده است.
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، مساله فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین مساله دولت، بانک مرکزی و همچنین مجلس تبدیل شده است.  
 
در اردیبهشت 94 از سوی رییس دولت یازدهم ؛ حسن روحانی؛ موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها، بر اساس  مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید ابلاغ شد. 
 
ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید به مدت ۳ سال به همه بانک‌ها و موسسات اعتباری فرصت داده بود که اموال مازاد خود را تعیین تکلیف کنند.  
 
بر همین اساس، در هفته های اخیر بعد از پایان دوره سه ساله؛  دولت برای مجلس گزارشی تهیه کرد تا نمایندگان مجلس را از آخرین وضعیت فروش اموال مازد بانک‌ها مطلع کند یکی از بانک‌هایی که در این حوزه عملکرد قابل توجهی داشته بانک تجارت است.
 
بانک تجارت؛ هیچ سرمایه‌گذاری در املاک نداشته است
 
بانک تجارت در خصوص اموال دو گام بزرگ برداشت.
 
در مرحله نخست این بانک هیچ سرمایه گذاری در این املاک در سه سال گذشته نداشته است.  
 
درترازنامه این بانک سرمایه گذاری اموال برای سال های اخیر عدد صفر درج شده است که نشان از تبعیت کامل از قوانین رفع موانع تولید است.
 
 
 
گام دوم بانک تجارت فروش اموال مازاد بود
 
بر اساس قانون رفع موانع از تولید؛ بانک تجارت تنها در سه سال گذشته یعنی از اول فرودین 96 تا فروردین 98 بیش از 688 مورد ملک در اقصی نقاط ایران فروخته و وجوه آن را به سیستم بانکداری خود تزریق کرده است تا در راستای حمایت از تولید گام بردارد . چرا که تسهیلات بانک  تنها در شش ماه نخست سال 97 نسبت به سال 96  رشد قابل توجهی داشته و از رقم 540 هزار میلیارد ریال به  میلیارد ریال به 580 هزار میلیارد ریال رسید است.
 
 حال آنکه جمع آوری سپرده بانک به میزان افزایش تسهیلات رشد نداشته است بنابراین مبلغ فروش اموال به عنوان منابع بانکی به  سیستم بانکی تزریق شده و در راستای تولید و تسهیلات دهی به بخش تولید صرف شده است. 
 
 
 
بر اساس این گزارش ، عدد فروش  حاصله از واگذاری اموال مازد بانک تجارت به مبلغ  چهار هزار و 802 میلیارد ریال رسیده است این میزان فروش بر اساس  واگذاری 688 فقره ملک رخ داده است.
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: