کد خبر: ۱۵۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 19 May 2019
بانکداری ایرانی  ـ رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه میزان حباب سکه ۵۰۰هزار تومان است، قیمت سکه جدید را چهارمیلیون و ۹۶۵هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص روند قیمت‌ها در بازار گفت: قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده، لذا کاهش قیمت برای کاسب‌ها، بازار و دادوستد خیلی آزاردهنده نبوده، التهاب نداشته و اگر این روند اندکی بهتر مدیریت شود ممکن است آرامش بیشتری به بازار تزریق شود.

طبق گفته محمدولی قیمت انواع مسکوکات طلا در بازار امروز، یک مثقال طلای 17عیار یک‌میلیون و 956هزار تومان، یک گرم طلای 18‌عیار 451هزار و 300 تومان، سکه جدید چهارمیلیون و 965هزار تومان، نیم‌سکه دومیلیون و 740هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 751هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 10هزار تومان معامله شد. همچنین اونس جهانی طلا 1287 دلار بوده که نشان از کاهشی بودن آن دارد.

وی در خصوص علت روند کاهشی قیمت‌ها اظهار کرد: سیاستی که بانک مرکزی به‌عنوان پدر اقتصاد کشور دارد، مدیریت نسبتاً خوب است و باید در مسیری حرکت کند که روز به روز بهتر شود، همچنین نگرش  مسئولین در بحث اقتصادی مثبت و به هم نزدیک شده است.

طبق گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کاهش اونس جهانی طلا که روی قیمت طلا اثرگذار است، اصلی‌ترین عامل است.

محمدولی تأکید کرد: در بحث اقتصادی کشورهای دیگر که گاهی شیطنت و نگاه منفی دارند؛ در حال حاضر حرکت و نگاهشان مثبت است و معاملاتشان در این مسیر که روی اونس جهانی طلا تأثیرگذار است.

وی در پایان میزان حباب سکه را 500هزار تومان اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: