کد خبر: ۱۵۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 14 May 2019
بانکداری ایرانی ـ سازمان بورس اعلام کرده است که تنها ۴ روز کاری دیگر فرصت برای بازخرید سهام موسسه اعتباری کوثر و بانک های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد باقی مانده است.

بانکداری ایرانی  ـ    بازخرید سهام این ۵ بانک و موسسه از هجدهم فروردین ماه آغاز شده و سی ام اردیبهشت ماه نیز به پایان می رسد و پس از آن سهامداران باقیمانده باید منتظر ارزش‌گذاری قیمت هر سهم باشند. 
 
سازمان بورس اعلام کرده است که تنها ۴ روز کاری دیگر فرصت برای بازخرید سهام موسسه اعتباری کوثر و بانک های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد باقی مانده است. 
 
تعداد کل سهام بازخرید شده چهار بانک و موسسه کوثر، قوامین، مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان مجموعا حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم است، در حالی که تعداد کل سهام این ۴ بانک و موسسه معادل ۳۲ میلیارد سهم است و بر اساس آمار منتشر شده در سازمان بورس تنها ۸ درصد از کل سهام   ۴بانک و موسسه اعتباری کوثر، قوامین، مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان  باز خریداری شده است.
 
در مدت بیش از یک ماهی که از زمان آغاز بازخرید سهام بانکهای ادغامی آغاز شده سهامداران بانک قوامین بیشترین استقبال را از این پروسه داشته اند.
 
 
بانک قوامین دارای ۸ میلیارد سهم است که تا پایان روز کاری ۲۳ اردیبهشت ماه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم از سهامداران حقیقی بازخرید شده است و این تعداد سهام بازخرید شده به میزان حدود ۲۰ درصد از کل سهام این بانک است.
 
سهامداران بانک حکمت نیز حدود ۱۲ درصد از کل سهام خود را به فروش رسانده اند، این بانک نیز شش میلیارد سهم دارد و تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون سهم بازخرید شده است.
 
سهامداران موسسه اعتباری کوثر نیز حدود ۳۰۰ میلیون سهم از ۶ میلیارد سهم خود را در یک ماه گذشته به فروش رسانده اند، از نظر درصدی نیز ۵ درصد کل سهام از سهامداران حقیقی بازخرید شده است.
 
سهام بانک مهر اقتصاد نیز تاکنون حدود ۶۵ میلیون سهم بازخریدی شده که کمترین تعداد سهم در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری ادغامی است.
 
این بانک ۱۲ میلیارد سهم دارد و بنابراین کمتر از نیم درصد سهامداران حقیقی تمایل به فروش سهام خود داشته اند که با توجه به استقبال کم سهامداران از بازخرید سهام بانک مهر اقتصاد می توان اینگونه نتیجه گرفت که ارزش سهام این بانک بیش از ۱۰۰ تومان خواهد بود.
 
در بین بانک‌های ادغامی تنها اطلاعات تعداد سهام بازخرید شده بانک انصار به دلیل عدم درج تعداد سهام باز خرید شده در سایت سازمان بورس قابل مشاهده نبوده و اطلاع‌رسانی خاصی نیز در این خصوص به سهامداران نشده است.
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: