کد خبر: ۱۵۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 14 May 2019
بانکداری ایرانی ـ تلفن همراه به وسیله ای مهم و کاربردی در زندگی بشر و دنیای دیجیتال تبدیل شده است. دستگاهی که بسیاری از امکانات و نیازهای بشری امروز را در سریع ترین زمان در اختیار کاربران قرار می دهد.

بانکداری ایرانی  ـ تلفن همراه به وسیله ای مهم و کاربردی در زندگی بشر و دنیای دیجیتال تبدیل شده است. دستگاهی که بسیاری از امکانات و نیازهای بشری امروز را در سریع ترین زمان در اختیار کاربران قرار می دهد. 
 
در دنیای امروز استفاده از این ابزار به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده چرا که استفاده از ابزارهای جانبی آن روز به روز آسان‌تر و در دسترس تر شده و همین امر باعث شده تلفن همراه به عنصری تقریبا جدایی ناپذیر در زندگی شخصی، حرفه‌ای و کاری مردم تبدیل شود.
 
 به گزارش بانکداری ایرانی ، یکی از دلایل استقبال از امکانات تلفن همراه برای زندگی روزمره، صرفه‌جویی در وقت و پول است. همچنین دنیای اپلیکیشن ها، برنامه های جانبی و امکانات دیجیتالی و الکترونیکی نیز به کمک سخت افزاری همچون تلفن همراه، بیشمار خدمات و امکانات را در دسترس همه قرار می دهد. برنامه های مدیریت حساب های بانکی و موبایل بانک ها نیز در این دسته قرار دارند. امکاناتی که به کمک آنها می توان به راحتی حساب ها را مدیریت کرد و از گذران وقت و صرف انرژی مضاعف کم کرد. بانک‌ها هم با اشراف به این مساله درصدد کاهش هزینه های مشتریان خود هستند و امکانات متعددی را در این حوزه در نظر گرفته اند و هر چند وقت یک بار با نشر یکی از این خدمات، روز به روز دسترسی ها را آسان تر می کنند. 
 
امروزه در کشور همراه بانک ها یکی از مهم ترین محصولات نظام بانکی است که کمک می کند تا فعالیت‌های بانکی بدون صرف هزینه وقت و پول، انجام شده و جایگزینی برای فعالیت نیروی انسانی به شمار بیاید. 
 
اتصال به شبکه شتاب یکی از آخرین دستاوردهای همراه بانک ها در کشور است تا عملیات بانکی با راحتی بیشتری صورت بگیرد. 
 
 
به عنوان نمونه «همراه‌ بانک تجارت»، از قابلیت‏های جدید در حوزه شتاب برخوردار است. چنانچه فردی از مشتریان بانک تجارت نباشد هم می تواند با داشتن رمز دوم کارت، به کارت های سایر بانکها دسترسی داشته باشد.
 
یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد همراه بانک تجارت، جابجایی پول به حساب دیگر افراد از طریق شاره تلفن همراه است.
 
این روش زمانی دارای اهمیت است که امنیت شبکه و نرم افزار ارائه شده چنان بالا باشد که بتوان با اطمینان خاطر  اطلاعات خود را وارد این سیستم کرده و مبالغ را جابجا کرد. 
 
همراه بانک تجارت به دلیل داشتن امنیت بالا این قابلیت را داشته و با ورود شماره تلفن همراه فرد گیرنده وجه، می توان نسبت به انتقال وجه اقدام کرد.
 
سرویس های کارت های شتابی این بانک شامل: دریافت موجودی حساب(کارت تجارت)، انتقال وجه، شارژ سیم کارت، پرداخت قبوض، خرید بسته های اینترنتی و نیکوکاری است. 
 
همچنین دریافت موجودی حساب، دریافت گردش حساب، ارسال صورتحساب به ایمیل، مدیریت حساب های مبدا و مقصد، پرداخت قبوض شرکت های خدماتی، انتقال وجه بین حساب های بانک تجارت، انتقال وجه شناسه دار، انتقال وجه پایا، خرید شارژ، خرید بسته های اینترنتی، نیکوکاری، مدیریت پیامک لحظه ای روی حساب، غیرفعال کردن خدمات غیر حضوری روی حساب کارت و خدمات نوین و مدیریت کارت های مبدا و مقصد از جمله سرویس های مبتنی بر حساب در همراه بانک تجارت است. 
 
امکان ویژه دیگری که در آخرین نسخه همراه بانک تجارت اضافه شده ، پرداخت قبوض الکترونیکی جرایم راهنمایی و رانندگی و عوارض شهرداری است. مشتریان می توانند با ورود شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا اسکن بارکد، قبوض خود را پرداخت کنند.
 
یافتن شعب بانک یکی از چالشهایی است که همه مشتریان بانکها با آن مواجه هستند. بانک تجارت برای این مشکل نیز راه حل داشته و در همراه بانک خود امکان مشاهده شعب اطراف را برای کاربران و مشتریان خود در نسخه های اندروید و IOS فراهم کرده است. 
 
بانک تجارت از زمان ورود فناوری های جدید در عرصه بانکداری الکترونیک از جمله پیشگامان این حوزه بوده و با به روز رسانی به موقع در نرم افزارها و ارائه خدمات متنوع با تاکید بر بسترها و زیرساخت های ایمن برای مشتریان در جمع بهترین های نظام بانکی کشور قرار دارد.
 
نرم افزار همراه بانک تجارت به طور مستمر به روزرسانی می شود و امکانات جدید در به روزرسانی های آن به طور مستمر در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
 
به نظر می رسد همراه بانک تجارت با همه امکانات و ظرفیت هایی که دارد می تواند نقش موثری در تحولات ناظم بانکی در عرصه بانکداری الکترونیک داشته باشد.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: