کد خبر: ۱۵۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 14 May 2019
گارد کاهشی دو روز ابتدای هفته سکه طی معاملات دوشنبه شکسته شد و این دارایی ارزشمند نتوانست به زیر مقاومت 5 میلیون تومانی تنزل کند. دیروز هر سکه طرح جدید 5 هزار تومان گران شد و ساعت 16 به قیمت 5 میلیون و 5 هزار تومان به فروش رفت.

 سکه در دوراهی طلای جهانی و نرخ ارز با دلار همراه شد، با این وجود افت غافلگیرکننده اونس طلا در بازگشایی بازار جهانی از شدت رشد سکه کاست.  دیروز با رشد سطح تقاضای احتیاطی پس از افزایش ریسک‌های سیاسی به واسطه حادثه نفتکش‌ها در بندر فجیره، بهای دلار بیش از ۶/ ۱ درصد گران شد. 

برخورد به مقاومت ۵ میلیون تومانی هم در رشد دیروز سکه بی‌تاثیر نبود. دیروز ارتفاع حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده نصف شد و به سطح ۶۶هزار تومان رسید.

افت غافل‌گیر‌کننده طلا
هر اونس طلا در بازگشایی بازار جهانی 2/ 0 درصد افت کرد و راس ساعت 4 بعدازظهر به بهای 1283 دلار به فروش رفت. کاهش قیمت فلز زرد در حالی رخ داد که تمامی مقدمات برای صعود این دارایی ارزشمند فراهم بود. افت ارزش اوراق قرضه، ریزش بازارهای سهام و کاهش شاخص دلار انتظار رویه افزایشی را برای طلا بالا برده بود.

 با این حال به نظر می‌رسد شدیدترین افت روزانه یوآن در ۹ ماه اخیر به دلیل بالا گرفتن تنش‌های جنگ تجاری، قدرت خرید متقاضیان چینی را کاهش داده و منجر به کاهش قیمت طلا شده است. چین بزرگ‌ترین‌ کشور مصرف‌کننده طلا به شمار می‌رود. از سمت دیگر جهش هزار دلاری بیت‌کوین در انتهای هفته گذشته بخشی از سرمایه دارایی‌های امن را روانه بازار ارزهای دیجیتال کرده است تا فشار بر فلز زرد بیش از پیش افزایش یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: