کد خبر: ۱۵۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 13 May 2019
قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه به دلیل تشدید تنش های تجاری میان چین و آمریکا و اطمینان نداشتن نسبت به انجام معامله با یوان ( واحد پول چین ) با کاهش روبرو شد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه اعلام کرد: بهای جهانی هر اونس طلا با 2 دهم درصد کاهش به یکهزار و 283 دلار و 46 سنت رسید.

بهای طلا روز دوشنبه در آمریکا نیز 2 دهم درصد کاهش یافت و به هزار و 284 دلار و 40 سنت رسید.
نرخ مبادلات رسمی یوان با سه دهم درصد کاهش به سطح 6.866 دلار رسید و این رقم با کمترین میزان خود در چهارماه گذشته روبرو شد. 

بر اساس گزارشهای خبری، مواد اولیه (کامودیتی ها) در دنیا به دلار قیمت گذاری می شود و تضعیف یوان به معنی افزایش هزینه های واردات مواد اولیه صنایع چین به حساب می آید.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، با بالا بردن فشار روی چین برای رسیدن به یک توافق تجاری تعرفه‌های واردات کالاهای چین به ارزش 200 میلیارد دلار را هفته جاری بالا برد و صدها میلیارد دلار دیگر واردات کالاهای چینی را نیز به زودی هدف می‌گیرد.

منابع رسانه ای از 10 قلم عمده کالا که تاکنون مشمول تعرفه گمرکی نشده اند از تلفن همراه و گوشی ثابت، لپ تاپ، اسباب بازی کودکان، ویدئو گیم، حافظه رایانه، صفحات LCD ، پرینتر و لوازم پلاستیکی نام برده اند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: