کد خبر: ۱۵۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 07 May 2019
به گفته مدیرعامل شرکت بیمه دی یکی از جدی ترین برنامه هایی که این شرکت در سال 98 به دنبال ادامه دادن آن است شفافیت در فرآیندها و فعالیت ها به ویژه در صندوق «گنجینه الماس» این شرکت است که روند سرمایه گذاری این شرکت در بیمه¬های عمر به صورت شفاف در اختیار بیمه گذاران قرار می¬گیرد.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ به گفته مدیرعامل شرکت بیمه دی یکی از جدی ترین برنامه هایی که این شرکت در سال 98 به دنبال ادامه دادن آن است شفافیت در فرآیندها و فعالیت ها به ویژه در صندوق «گنجینه الماس» این شرکت است که روند سرمایه گذاری این شرکت در بیمه¬های عمر به صورت شفاف در اختیار بیمه گذاران قرار می گیرد. 
 
«محمدرضا کشاورز» مدیرعامل شرکت بیمه دی در گفتگو با خبرنگار  بانکداری ایرانی درباره برنامه های سال 98 این شرکت گفت: اولین هدفگذاری بیمه دی به عنوان یک بنگاه اقتصادی؛ تلاش برای رسیدن به یک سودآوری پایدار است و در این سال این روند با جدیت تعقیب می شود. 
 
برای رسیدن به این سودآوری باید راهبردها و راهکارهایی را پیش بینی کرد. این شرکت در سال 98 برنامه خرده فروشی و ترکیب فروش مناسب را در دستور کار قرار داده است. به همین منظور، در بخش بیمه های زندگی محصولات جدیدی طراحی شده و به زودی معرفی می شوند. در زمینه فروش بیمه نامه-های خرد هم اقدامات خوبی در شرکت بیمه دی انجام شده است. به طور کلی امیدواریم در سال 98 شاهد اتفاقات خوبی باشیم. 
 
جلب رضایتمندی برای جامعه هدف در بیمه درمان 
وی درباره دیگر برنامه های اساسی و اولویت دار این شرکت گفت: با توجه به اینکه شرکت بیمه دی، مسئولیت بیمه درمان ایثارگران کل کشور را بر عهده دارد، ایجاد رضایتمندی برای جامعه هدف این قرارداد در اولویت است. تمام تلاش مجموعه بیمه دی بر این است که کارها و فعالیت¬های مربوط به بیمه¬گری در این قرارداد به بهترین شکل ممکن انجام شود. 
 
کشاورز در پاسخ به این سئوال که تکلیف هزار میلیارد تومان که این شرکت دارد و تسویه آن چه زمانی انجام می شود گفت: قطعا این بدهی تسویه می شود. وقتی از این میزان بدهی سخن می¬گوییم باید به این نکته توجه داشت که حق بیمه تولیدی این قرارداد چقدر بوده و چه مبلغی از آن وصول نشده است. در این خصوص توافقات خوبی با بیمه¬گذار و سازمان برنامه و بودجه انجام شده که امیدواریم این بخش از مطالبات شرکت به حیطه وصل در بیاید. 
 
کاهش فروش بیمه شخص ثالت در بیمه دی
 
مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا عمده تمرکز این شرکت روی بیمه های دیر بازده یا زیانده همچون شخص ثالث و درمان بوده گفت: درباره بیمه شخص ثالث اینگونه نیست. به گواه آمار، فروش سال 97 شرکت بیمه دی در بخش بیمه شخص ثالث یک سوم سال 95 است و با مدیریت خوبی که در این زمینه انجام شده یک شیب نزولی را در این حوزه شاهد بوده¬ایم و این رشته در مبلغ و تعداد در سال 97 کاهش داشته است. 
 
کشاورز ادامه داد: به جز بیمه شخص ثالث که حق بیمه آن به صورت دیگری محاسبه می شود؛ اعتقادم بر این است که در رشته های بیمه ای اگر ارزیابی ریسک به صورت مناسب انجام شود و نرخ و شریط مناسب برای آن در نظر گرفته شود و در واقع جریان نقدینگی یا وصول حق بیمه به موقع شکل بگیرد می توان به در بسیاری از رشته های بیمه ای به سودآوری رسید. طبیعی است اگر این ارزیابی ریسک به درستی انجام نگیرد حتی به رشته های سودآور نیز لطمه وارد کرده و زیانده می شوند. 
 
وی به بخش دوم سئوال خبرنگار  بانکداری ایرانی هم گفت: در بیمه درمان یکی از دلایل تمرکز این شرکت روی این رشته بیمه ای به دلیل قراردادی است که با ایثارگران منعقد شده است. شرکت بیمه دی در کنار سایر شرکت های بیمه ای در رشته های متنوعی، فروش بیمه نامه دارد. این قرارداد هم نباید نسبت ها و روندهای شرکت را بر هم بزند. بیمه دی در حال حاضر در رشته های بیمه های مسئولیت و مهندسی هم فروش مطلوبی داشته است. درباره این قرارداد خاص شرکت در بخش بیمه درمان هم باید گفت هم قانون ناظر بر اجرای این قرارداد است و هم تعلق این شرکت به همین جامعه سهامداری است که در واقع خدمات رسانی به بیمه گذاران این قرارداد کار و وظیفه ماست که امیدواریم خدمات رسانی خوبی داشته باشیم. البته این سال دوم اجرای این قرارداد بیمه ای است و رضایتمندی نسبی هم از سوی جامعه هدف آن در ارزیابی به دست آمده است که امیدواریم در ادامه کیفیت خدمات بیش از پیش بهبود یابد. 
 
توسعه سرمایه گذاری در بیمه دی
مدیرعامل شرکت بیمه دی درباره سرمایه گذاری های این شرکت در سال 98 و اینکه چه برنامه هایی برای توسعه سرمایه-گذاری در این شرکت در دست اقدام است گفت: به شخصه به حوزه سرمایه گذاری اهمیت بسیاری می دهم چرا که اعتقاد دارم این دوره سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه، فرصت مغتنمی است. از زمانی که شرکت حق بیمه دریافت می کند و تا زمانی که خسارت پرداخت می شود این دوره را به وجود می آورد. پس مدیریت این دوره به دو محور بستگی دارد: 1ـ نحوه مدیریت کردن فروش 2ـ اقدام به موقع برای وصول و اخذ حق بیمه. 
 
کشاورز تاکید کرد: با مدیریت این دوره اگر منابعی بوجود بیاید در حوزه سرمایه گذاری در بازار سهام حضور فعال جدی تری خواهیم داشت کما اینکه یکی از کارهای خوب انجام شده در بیمه دی ـ که یکی از شرکت های شفاف و روشن در فعالیت و عملکرد است ـ تفکیک منابع حاصل از فروش بیمه های عمر در صندوق گنجینه الماس بیمه دی است که بیمه گذاران می توانند به راحتی ردیابی و بررسی کنند که منابع جمع آوری شده در این رشته در کجا نگهداری می¬شود و بازدهی و روند سرمایه گذاری ها را رصد نمایند. این موضوع به صورت جدی در سال جدید دنبال می شود.  
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: