کد خبر: ۱۵۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 06 May 2019
بانکداری ایرانی - مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه گفت: طرح بیمه‏نامه مستمری بیمه خاورمیانه یکی از طرح‏های مهمی است که جوانان می‏توانند در راه رسیدن به آینده‏ای روشن و درخشان از آن استفاده کنند و تضمینی برای زندگی آنان باشد.

بانکداری ایرانی- علی سوری ؛  مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه گفت: طرح بیمه‏ نامه مستمری بیمه خاورمیانه یکی از طرح‏های مهمی است که جوانان می‏توانند در راه رسیدن به آینده‏ای روشن و درخشان از آن استفاده کنند و تضمینی برای زندگی آنان باشد.
 
مهدی نوروزی مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی درباره برنامه های این شرکت در سال 98 گفت: بیمه زندگی خاورمیانه تنها شرکت تخصصی در رشته های عمر و زندگی است و خوشبختانه در حال حاضر زیرساختهای نرم  افزاری خود را به نقطه خیلی خوبی رسانده و سبد محصولات بیمه ای را بصورت متنوع طراحی کرده است. این شرکت در حال حاضر می‏تواند به صورت آنلاین بیمه ‏‏نامه صادر کرده و در اختیار بیمه گذاران قرار دهد.  
 
وی ادامه داد: ارتقاء برنامه‏ های نرم ‏افزاری در دستور کار سال 98 این شرکت است. یک محصول جدید هم در حوزه  بیمه نامه مستمری و بازنشستگی تکمیلی آماده شد که آن هم محصولی است که مجوزهای آن از بیمه مرکزی اخذ شد و امیدواریم که بتوانیم این محصول را به صورت گسترده در سراسر کشور ارائه دهیم. 
 
مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در پاسخ به این سئوال که چه برنامه هایی برای افزایش روند سرمایه گذاری در سال 98 دارید هم گفت: قاعدتا بر اساس آیین نامه های بیمه مرکزی در حوزه سرمایه گذاری ها محدودیت هایی را داریم که بخشی از سرمایه ها باید به صورت سپرده باشد و بخشی از آن در بورس قرار بگیرد. بخش های دیگری هم می تواند در اینشورتک ها و در سایر حوزه ها ورود پیدا کند. 
 
هم اکنون بخش سرمایه گذاری شرکت روی بازارهای مختلف مشغول به کار هستند و طبیعتا این قابلیت را داریم که بتوانیم در بازارهای مختلف ورود پیدا کنیم تا آورده  خوبی داشته باشیم. به هر حال بیمه گذاران این شرکت باید از منافع سرمایه گذاری هم بهره مند شوند بیشترین تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیتهای کارگزاری بانک و بازار سرمایه سود آوری مناسبی در بخش سرمایه گزاری ایجاد نماییم.
 
وی یکی از اصلی ترین سیاست های شرکت بیمه زندگی خاورمیانه را شفافیت در فعالیت ها عنوان کرد و گفت: همه تلاش ها بر این است که بیمه گذاران خیلی شفاف و کامل از اطلاعات بیمه نامه هایی که خریداری می کنند اطلاع داشته باشند. واقعیت این است که بیمه های عمر و سرمایه گذاری در این سال ها در کشور به خوبی توانسته است توجه ها را به خود جلب کند اما یک اشکال عمده این است بیشتر ابعاد و مزیت های سرمایه گذاری این نوع بیمه نامه برای مردم تشریح شده است. 
 
در واقع ما فکر می کنیم که بیمه گذار وقتی یک بیمه نامه عمر را تهیه می کند با پوشش هایی که تهیه می کند می تواند خیال خود و خانواده را راحت کند اما بخش سرمایه گذاری آن در واقع پوششی است که از اندوخته حق بیمه می‏تواند سرمایه ای برای آینده ذخیره کند. بنابراین تاکید داریم که بیمه گذاران حتما به صورت شفاف در جریان این امور باشند.
 
 البته در کل شبکه فروش صنعت بیمه تاکنون به خوبی نتوانسته است بیمه های عمر و سرمایه گذاری را تبیین کند و این رشته به سمت رقابت و مقایسه با سایر بازارهای سرمایه گذاری سوق داده شده است. 
 
نوروزی درباره میزان سود سرمایه گذاری حاصل از بیمه های عمر و زندگی در این شرکت گفت: در سال 96 سود این شرکت در این رشته 21 درصد بود. با توجه به صورت¬های مالی سال 97 که در حال جمع¬بندی است وضعیت بهتری خواهیم داشت.
 
بیمه زندگی خاورمیانه با چند شعبه و کارگزاری مشغول به فعالیت است و چه برنامه هایی برای توسعه شبکه فروش دارید؟ مهدی نوروزی در پاسخ به این سئوال گفت: سیاست شرکت در حال حاضر این است که «شعبه محور» نباشد. 
 
تلاش ما بر این است که رویه ای را دنبال کنیم که کاملا با سایر شرکت های بیمه متمایز باشد. این شرکت موفق شده بر روی بسترها و زیرساخت های فناوری بیمه نامه ها و محصولات خود را ارائه کند. در سال جدید هم نقشه راه این شرکت این است که در 30 نقطه از کشور دفاتری را به عنوان دفاتر ارتباطی راه¬اندازی کنیم که شبکه  فروش از طریق این دفاتر ارتباطی بتوانند ارتباط بیشتر و محکم‏تری را با شرکت داشته باشند. 
 
وی ادامه داد: موضوع آموزش نمایندگان شرکت هم جزء برنامه های اصلی ما است. نمایندگان این شرکت در حال حاضر این امکان را دارند که با ابزار فناوری در کمترین زمان ممکن محصول بیمه ای را به بیمه گذار ارائه می‏دهند. در نقشه راه این بخش یعنی آموزش نیروی انسانی، خیلی سریع نمایندگان از طریق آموزش های الکترونیک و حضوری مطالب و مباحث در اختیارشان قرار می گیرد تا از طریق ابزارهایی همچون تلفن همراه و کامپیوتر در کمترین زمان، بیمه نامه  را بفروشند. 
 
مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در ادامه گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی درباره برنامه‏ های حمایتی این شرکت از استارت‏آپ‏ها گفت: با توجه به اینکه رویکرد این شرکت یک رویکرد کاملا مبتنی بر فناوری است قاعدتا با اینشورتک ها ارتباط خیلی خوب و مستقیمی را برقرار کرده‏ایم. ظرف یکی دو ماه گذشته محصولات فناوری  این شرکت به مرحله ای  رسید که کاملا قابلیت تبادل وب سرویس را دارد. با این فناوری که از صفر تا صد صدور بیمه نامه در سیستم های بیمه گری این شرکت پیاده‏سازی شده می توان سرویس های بیشتری را در اختیار مشتریان و استارت‏آپ‏ها قرار دهیم. 
 
نوروزی درباره عملکرد سال های 96 و 97 شرکت بیمه زندگی خاورمیانه گفت: سال 96 اولین سال کاری این شرکت بود و با توجه به نوپا بودن و عدم اخذ مجوز برخی از پوشش های تکمیلی به لحاظ پرتفوی عملکرد قابل توجهی نداشت. در سال 97 پرتفوی شرکت رشد قابل ملاحظه بیش از هزار درصدی نسبت به سال 96 داشت. 
 
امیدواریم سال 98 شاهد ادامه رشد تصاعدی این شرکت باشیم. البته مشکلات زیرساختی در سال 97 کمی ما را از اهداف تعیین شده دور کرد ولی با مرتفع شدن این مسائل در سال جدید آماده موفقیت‏های بیشتر هستیم. 
 
وی درباره شرایط و ویژگی های بیمه مستمری هم گفت: بیمه نامه مستمری به این شکل است که شما با پرداخت حق بیمه در بازه زمانی مختلف که به دلخواه مشتری است و بعد از آن این قابلیت وجود دارد که تا زمان انتخابی، بیمه گذار، به صورت کامل مستمری دریافت کند که طبیعتا این موضوع می‏تواند یک اطمینان خاطری را برای خانواده ها ایجاد کند. این طرح برای شاغلین، جوانان، کودکان و نوجوانان که به دنبال ساخت آینده خود هستند یک تضمین مناسب محسوب می شود. 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: