کد خبر: ۱۵۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 02 May 2019
هر دلار آمریکا راس ساعت ۱۶ دیروز به بهای ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان به فروش رفت که این قیمت ۴۲۰ تومان بیش از نرخ ارز در معاملات سه‌شنبه بود.
هر دلار آمریکا راس ساعت ۱۶ دیروز به بهای ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان به فروش رفت که این قیمت ۴۲۰ تومان بیش از نرخ ارز در معاملات سه‌شنبه بود.

 با رشد بیش از ۵/ ۱ درصدی شاخص ارزی در طی جلسه معاملاتی دیروز استراحت دلار تنها یک روز به درازا انجامید و بار دیگر روند افزایشی با قدرت بیشتر تحولات بازار ارزی کشور را رقم زد.

 به اعتقاد برخی از فعالان بازار، بازگشت دلار به مدار صعود بیشتر ناشی از خبر افزایش قیمت بنزین بود. به اعتقاد این گروه، نوسان قیمتی در سایر بازارها می‌تواند در معاملات دلار نیز بروز پیدا کند. با این حال گروه دیگری از کارشناسان معتقدند که رشد دیروز دلار مرهون افزایش نرخ حواله درهم بود. قیمت درهم در معاملات دیروز به ۳ هزار و ۹۶۰ تومان هم رسید و دلار را با رویه صعودی خود همراه کرد.

سکه به 3 روز پیش بازگشت

هر سکه طرح جدید طی روز چهارشنبه 60 هزار تمان افزایش یافت و در ساعت 16 به بهای 5 میلیون و 20 هزار تومان به فروش رفت. ریز نوسان سکه زیر مرز 5 میلیون تومانی باعث شد تا به محض دریافت اولین سیگنال صعودی از دلار، بازار سکه نیز مرزشکنی کند و بهای سکه همچون روز یکشنبه بار دیگر وارد کانال 5 میلیونی شود. 

رشد سکه در حالی رخ داد که بهای اونس طلا در بازار جهانی کاهشی شد. با این حال افزایش ۵/ ۱ درصدی نرخ ارز منجر به صعود ۲/ ۱ درصدی سکه شد. اخبار پیرامون افزایش قیمت بنزین و رشد نرخ حواله درهم و صعود این ارز به ۳ هزار و ۹۶۰ تومان از جمله دلایل افزایش قیمت دلار محسوب می‌شود. حباب سکه نیز با محاسبه مالیات ارزش افزوده در ارتفاع ۲۶۳ هزار تومانی قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: