کد خبر: ۱۵۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 23 April 2019
بانکداری ایرانی ـ بیمه ملت در سال 97 بیش از هفت هزار و 826 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد که نسبت به سال قبل نزدیک به 15 درصد رشد داشته است.

بانکداری ایرانی  ـ   بیمه  ملت در سال 97 بیش از  هفت هزار و 826 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد  که نسبت به سال قبل نزدیک به 15 درصد رشد داشته است.
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، بیشترین حق بیمه صادره متعلق به بیمه شخص ثالث با  رقم  دو هزار و 110 میلیارد ریال معادل 27 درصد بوده  است این در حالی است که شرکت بیمه ملت در سال 96  معادل هفت هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود که بیش از 34 درآن به بیمه شخص ثالث اختصاص داشت بنابراین  سال 97 تمرکز ود را از بیمه شخص ثالث برگرداند و به سمت بیمه عمر و زندگی برد. 
 
در سال 96 این شرکت 13 درصد از حق بیمه خود را به بیمه زندگی تخصیص داده بود اما سال 97 با رقمی حدود یک هزار و 400 میلیارد ریال معادل  18 درصد  از حق بیمه را به بیمه عمر اختصاص داد.
 
در کنار افزایش 15 درصدی تولید حق بیمه ، خسارت پرداختی رشد فزایننده ی داشت و از  دو هزار 800 میلیارد ریال از پنج هزار میلیارد بالغ شد که بیشترین خسارت به بیمه شخص ثالث اختصاص داشت چرا که 45 درصد از کل خسارت به بیمه شخص ثالث با مبلغ دو هزار و 297 میلیارد ریال تعلق داشت.
 
 البته این به دلیل ان است که پرداخت خسارت ها با تعویق انجام می شود و با توجه به بالا بودن حق بیمه تولیدی شخص ثالث در گذشته ممکن است این خسارت ها انباشته شده باشند و در ماه های پیش رو  از میزان خسارت پرداختی کاسته شود.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: