کد خبر: ۱۵۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 21 April 2019
بانکداری ایرانی ـ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال 150 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در کشور پرداخت شد و امسال با افزایش دو برابری این میزان به 300 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان شنبه شب در نشست بزرگداشت هفته جوان در بوشهر افزود: این پرداختی ها به روز بوده و در این زمینه پای تعهد خود ایستاده و کوتاهی نکرده ایم.
وی ادامه داد: با افزایش بیشتر تسهیلات ازدواج موافق نیستیم چون با افزایش سقف کنونی مشخص نیست دولت باید تا کجا پیش برود.

تندگویان اظهار داشت: اگر بحث اشتغال و تامین مسکن ارزان برای جوانان حل شود بدون شک دیگر نیازی به پرداخت وام ازدواج نخواهد بود.
تندگویان ادامه داد: آن چیزی که باعث رونق ازدواج می شود اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: شمار دفترهای مشاوره های ازدواج از هفت دفتر در اوایل فعالیت دولت تدبیر و امید به 400 دفتر افزایش پیدا کرده است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در ارتباط با ازدواج نیز کارگاه هایی 6 تا هشت ساعته بصورت رایگان پیش بینی شده که این مهم توانسته در کاهش طلاق حدود 25 درصد ایفای نقش داشته باشد.

تندگویان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان متولی اشتغال نیست ولی با این وجود سال گذشته در مدت زمان هفت ماه با پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع فنی و اعتباری خود موفق به ایجاد 2 هزار شغل شد.

وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مهارت های شغلی و زندگی با استفاده از ظرفیت خانه های جوان در استان ها ارائه می شود.
تندگویان اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در رابطه با هر گونه سلب آزادی مشروع و قانونی از جوانان مخالف است.

وی یادآور شد: برای برخی کنسرت ها فرایند قانونی و مجوز لازم دریافت می شود با این وجود در شب اجرا با آن مخالفت هایی صورت می گیرد که در این زمینه باید ساماندهی لازم صورت گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: