کد خبر: ۱۵۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 21 April 2019

بانکداری ایرانی ـ مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری اولین رویداد از سلسله رویدادهای "ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران"، با محوریت "مدیریت هوشمند پسماند شهری" در تاریخ 9 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: در این رویداد شهرداری تهران 14 نیاز مهم خود را در حوزه مدیریت پسماند شهری ارائه کرده و صاحبان ایده نیز می‌توانند به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه خود در این حوزه بپردازند.

مرضیه شاوردی در گفت‌وگو با ایسنا به شرح همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با شهرداری تهران پرداخت و توضیح داد: صندوق نوآوری و شکوفایی و شهرداری تهران در سه حوزه "رویدادهای «بی تو بی» یا «business to business» برای حل مسائل شهری"، "اجرای پروژه‌های بزرگ (مگا پروژه‌ها) " و "تخصیص فضا به شتاب‌دهنده‌ها" همکاری دارند که در مورد آخر شهرداری فضایی را به شتاب‌دهنده تخصیص می‌دهد و صندوق آن را به لحاظ مالی تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بحث مدیریت پسماند ذیل "رویدادهای بی تو بی" قرار می‌گیرد، تشریح کرد: در قالب این رویدادها شهرداری تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان تأمین کننده مالی و نیز صاحبان و ارائه‌دهندگان ایده‌ها اعم از استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های صاحب ایده حضور دارند. بدین ترتیب مسائل و نیازهای شهرداری تهران در قالب سلسله رویدادهای "ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران" از سوی مسئولان شهرداری عنوان شده و مخاطبان آن‌ها نیز کسانی هستند که پیش‌تر در حوزه‌های مربوط به مسائل شهری کار کرده یا صاحبان ایده در حوزه فوق هستند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بعد از مطرح شدن ایده‌ها، برگزاری نشست‌های مشترک ادامه پیدا می‌کند. در طی این نشست‌ها یا پیرو همان سلسله رویدادها که عنوان شد، فرم‌های پروپوزال نیز به صاحبان ایده ارائه شده و ایده‌های برتر طی یک فرآیند ارزیابی انتخاب می‌شوند. این ایده‌ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به منظور حل مسائل شهری تهران، اجرایی خواهند شد.

شاوردی با بیان اینکه اولین رویداد از سلسله رویدادهای "ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران" در حوزه "مدیریت هوشمند پسماند شهری" خواهد بود، اظهار کرد: در این رویداد مسائلی همچون تفکیک زباله از مبدأ، پسماند عفونی یا پسماند خشک به عنوان مهم‌ترین مسأله مدیریت پسماند تهران مطرح شده و افراد به بیان ایده‌های خلاقانه خود برای حل این مسائل می‌پردازند. به طور کلی ۱۴ نیاز مهم در حوزه مدیریت پسماند شهرداری وجود دارد که در این سلسله جلسات به ترتیب اولویت مطرح خواهند شد.

وی در همین زمینه تشریح کرد: ۱۴ نیاز مهم شهرداری تهران در زمینه مدیریت هوشمند پسماند شهری عبارتند از: ارتقای کیفیت خدمات رفت و روب و جمع‌آوری پسماند و افزایش میزان تفکیک و جمع‌آوری اصولی پسماند در مبدأ، نظارت هوشمند بر فرآیندهای کاری، نیروی انسانی و ادوات و تجهیزات، چگونگی شناسایی و نظارت بر عملکرد گودهای غیر مجاز، هوشمندسازی ناوگان جمع‌آوری و حمل پسماندهای ساختمانی و عمرانی، هوشمندسازی مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی، شناسایی واحدهای تولیدکننده پسماندهای ویژه اعم از مراکز درمانی / بهداشتی، هوشمندسازی ناوگان جمع‌آوری و حمل پسماندهای بیمارستانی، هوشمندسازی مدیریت جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی، هوشمندسازی ناوگان مکانیزه (پسماندهای تر)، هوشمندسازی مدیریت ایستگاه‌های میانی تخلیه پسماند مخلوط، حذف شیرابه (مبتنی بر کاهش شیرابه در مبدأ و شیوه‌های مدیریت حمل شیرابه تا مرکز پردازش و دفع آرادکوه)، چگونگی استحصال گاز متان (از مراکز دفن قدیمی)، بهینه‌سازی کمپوست تولیدی (برای حداکثر فروش و حداقل دفن)، ساماندهی تصفیه‌خانه شیرابه (مبتنی بر هوشمندسازی مدیریت تصفیه‌خانه).

به گزارش ایسنا، اولین رویداد از سلسله رویدادهای "ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران" در حوزه "مدیریت هوشمند پسماند شهری"، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار ایوان شمس شهرداری تهران به آدرس تهران، ابتدای بزرگراه کردستان برگزار می‌شود. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پژوهشگران، فناوران و استارت‌آپ‌های علاقه‌مند در این رویداد آزاد و رایگان است.

گفتنی است در این نشست پیروز حناچی شهردار تهران، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا عبدلی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران و رسول سرائیان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حضور دارند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند به آدرس اینترنتی https://evnd.co/H4xl9 مراجعه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: